Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G som trådløs repeater?


Anbefalte innlegg

Går det an å sette opp WRT54G som repeater? Jeg er ute etter å ta imot nettverket til naboen, (med vedkommendes samtykke) og videresende dette i min egen leilighet. Saken er at signalene til naboen er for svake til å rekke inn i min leilighet. Jeg har allerede prøvd annen firmware, Alchemy og Freeman. Med disse kunne jeg sette opp WRT'n som client, og ta imot nettverket og sende videre med kabel til laptop'n min. Imidlertid ønsker jeg å kunne bruke trådløst nettverk på laptop'n, --liksom litt av vitsen med bærbart da...

 

Jeg har søkt og lest, men blir ikke klok på om dette er mulig eller ei. Tanken er å plassere WRT'n på en diskre plass, ta imot nettverk via en cantenne, og sende videre til laptop m.m. Har lest at noen anbefaler å bruke to stk. WRT, men da koster det jo det dobbelte også. Og det var ikke akkurat tanken da. Da kjøper jeg heller en boks som er laget spesielt til formålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du ser etter er WDS, men da må også routeren/ap`en du skal motta nettverk fra støtte WDS og være kompatibel med WRT54G. Linksys sin orginale firmware til WRT54G støtter ikke WDS, men noen uoffesielle støtter det uten at jeg helt har oversikt over hvilke.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Siterer ett svar Chrian ga meg forleden. :thumbup:

 

 

 

WRT54GS/G er den beste løsningen til dette prosjektet, den kan brukes som switch, aksesspunkt, repeater og ruter dersom du har Alchemy firmware fra Sveasoft.

 

Sveasoft ble startet for å lage en slik løsning du beskriver i skjærgården utenfor Stockholm.

 

Har selv satt opp flere WDS linker ved hjelp av WRT54GS/G der vi kun har brukt originale antenner, her er en link til rimelige antenner dersom du trenger det.

 

Husk at hastigheten blir halvert over en WDS link mellom to WRT54GS, dette er ikke noe problem dersom linken skal brukes til internettaksess og ikke flytting av store filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...