Gå til innhold

sirkulerende overflødighets kontroll( i to ord)


Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg brenner ut musikken min på cd, visst jeg skal formatere harddisken eller lignende, får jeg alltid problemer med å legge den inn igjen. Feilen er: sirkulerende overflødighetskontroll. hva i hælvete er dette som gjørat jeg mister deler av musikksamlingen? kan jeg unngå det på noe vis? eller forbygge mot det neste gang jeg skal brenne ut musikk?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror 'sirkulerende overflødighetskontroll' kan være det samme som CRC-feil:

 

A cyclic redundancy check (CRC) is a type of hash function used to produce a checksum, which is a small number of bits, from a large block of data, such as a packet of network traffic or a block of a computer file, in order to detect errors in transmission or storage. A CRC is computed and appended before transmission or storage, and verified afterwards to confirm that no changes occurred. CRCs are popular because they are simple to implement in binary hardware, are easy to analyze mathematically, and are particularly good at detecting common errors caused by noise in transmission channels.

 

Når en CRC-feil oppstår er data'en som er overført (f.eks fra CD til disk) forskjellig fra CRC-koden som er produsert på grunnlag av data'en. Problemet med CRC er at man ikke kan reparere "skadet" data ved hjelp av bare CRC-koden.

 

Denne feilen kan komme av feil på CD'en, feil under brenning, feil under kopiering, feil under skriving til disk, osv.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...