Gå til innhold

Etter konvertering til DVD "smålagger" det?


Anbefalte innlegg

Eg bruker Pinnacle Studio 9 til å Capture, små redigere og gjere om til AVI etterpå (Har eit Sony DV Handicam).

Så bruker eg DVD Architect til å lage DVD meny med, og til å gjere på til Video_Ts og Audio_ts

 

Men når eg ser filmen på tv'en, så syns eg det smålagger, eller kanskje det er feil ord. Kan iallfall seie det slik at det ikkje går 100% glatt...

Nokon som veit kva dette skyldast? AVI fila etter redigering "glir" heilt fint:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har svidd opp flere DVD-plater med redigert materiale fra Studio 8/9, og har erfart mange av den ustabiliteten Studio-produktene etterhvert er blitt beryktet for å ha.

 

Det beste rådet er å patche til siste versjon av studio 9. Det er i alle fall 9.15, mulig det har kommet noe nyere etter det. Det løste det meste av mitt problem (selv om noe hakking av lyd forekommer). Et annet råd er å lagre det ferdigredigerte materialet til fil, og la eks. Nero ta seg av selve brenningen.

Lenke til kommentar
Jeg har svidd opp flere DVD-plater med redigert materiale fra Studio 8/9, og har erfart mange av den ustabiliteten Studio-produktene etterhvert er blitt beryktet for å ha.

 

Det beste rådet er å patche til siste versjon av studio 9. Det er i alle fall 9.15, mulig det har kommet noe nyere etter det. Det løste det meste av mitt problem (selv om noe hakking av lyd forekommer). Et annet råd er å lagre det ferdigredigerte materialet til fil, og la eks. Nero ta seg av selve brenningen.

Jeg har iallefall Studio 9.3 da, men det heter fullstendig Studio 9,3 Plus.

Lenke til kommentar

Igjen: Eg bruker Studio 9 til å Capture, redigere og konvertere ferdig redigert materiale om til AVI fil. Deretter lager eg dvd meny med architect og konverterer MED architect om til dvd-format (Video_ts og Audio_ts). Så brenner eg ut på dvd+-plate med Nero 6...

 

men om eg lar Studio 9 gjere om til dvd format, då får eg jo ikkje med menyer på plata?

 

Eg har Premier Pro men har ikkje gadda å sette meg inn i det endå pga det er komplisert for amatører som meg:P skal få tak i Avid

Lenke til kommentar

hmm.. Jeg har ingen erfaring med DVD architect så jeg kan ikke hjelpe deg. Men et lite tips. Skift program til Adobe Premiere Elements (ikke Premiere Pro. Dette er den brukervennlige versjonen men likevel med de fleste av funskjonene). Med det programmet kan du også lage meny uten noe tull.

Du redigerer, lager meny, og brenner ut på DVD (Eller som MPEG fil på HDD).

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Grunnen til at det lagger i filmen din er sannsynligvis at du har endret fps... (eller bilder per sekund om du vil). Det eneste programmet jeg har sett prøvd som klarer å endre en 23,9 fps film (eller 25 om du vil) til 25 (eller 23,9 om du vil) (eller 29,9 i noen tilfeller :cool: ) fra avi til dvd uten at det lagger er ViritualDubMod. Husker jeg rett splitter du video og audiostream. Deretter lagrer du videoen med ønsket fps, så endrer du fps for audio f.eks. i programmet BeSweet (med BeLight GUI f.eks.) for så å sette de sammen igjen i VD... Litt knot men går raskt nok... Finnes en guide for det på www.videohelp.com syns jeg huske...

 

Forklare litt: DVDer har en standard fps som programmet du bruker konverterer til for at den skal kunne spilles i vanlige stuespillere, ditt all-in-one program (og de fleste andre jeg har prøvd) gjør den jobben litt slurvete ;) Er ikke sikker på om standarden er 23,9 eller 25 eller 29,9 :hmm:

 

EDIT: Bruk Gspot til å finne ut hvilken fps du sitter med i utgangspunktet :thumbup:

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...