Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tilgang til pc'er på nettverket


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme.

 

Når jeg skal koble meg opp mot andre maskiner på nettverket får jeg en error som ser slik ut:

 

"

\\Bonelesscow is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

 

Access denied.

"

av Utstyr har jeg en vigor 2200we og JensenScandinavia Wireless USB Adapter om det har noe å si.

 

er det noen her som vet hva jeg kan ha gjort galt? Nettverket har Access control enabled til MAC adresser, disse adressene er kontrolert og er riktige.

 

Om jeg går på "View workgroup computers" finner jeg alle pcene, men når jeg prøver å gå inn på de kommer error'en.

 

Hadde satt stor pris på hjelp :)

 

Bone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok, mista det i toppen jeg, ser at du gjør det!! Og ingen av maskinene har firewall, heller ikke i router...? ingen av maskinene kan koble til hverandre? har jeg rett? eller er det bare din maskin som ikke kan koble til di andre?

Vi er koblet til en router, jeg har tilogmed tatt av access control med mac address. To pcer er koblet til via WLAN, så fikk brodern ny laptop med innebygget WLAN og den kom rett på nett, alle pcene mine kommer inn på den. Laptopen til brodern kommer ikke inn på mine.

 

Jeg ble ganske lei dette problemet og tenkte det ville løse seg å koble pcene direkte til hverandre via en crossed TP'kabel, dette funker heller ikke.

 

Jeg har prøvd ganske mye forskjellig. netverk wizzard har jeg også prøvd. Tatt usb flash stick / disc og satt i de andre pcene og "registrert" de. Har fulgt en guid som var i PC pro sitt NR1 og NR2 og begynner å bli ganske lei.

 

Noen som har noen forslag ut i fra oppdatert informasjon?

 

-Takk :)

Endret av BonelessCow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...