Gå til innhold

Mulig å skaffe kortskriver til medlemsregister?


Anbefalte innlegg

Jeg har laget et medlemsregister for en forening/klubb og har tenkt å interface dette opp mot et kortsystem. Jeg hadde tenkt å benytte meg av standard magnetkort (samme format som bank-kort) til dette, hvor systemet både kan lese medlemsinformasjon om medlemmene, men også oppdatere informasjon på kortet (etc. medlemskap fornyet, medlemskap gyldig til osv ...)

 

Med utgangspunkt i dette er jeg på jakt etter en enhet som både kan lese/skrive rådata til et standard magnetkort, med tilkoblingsgrensesnitt til pc (RS232/USB). Finnes det noen norske leverandører av slike enheter? Hva er i så fall pris? Blir jeg nødt til å bevege meg utenfor landets grenser?

 

PS! Jeg har allerede googlet, men det jeg har funnet er webshopper i asia etc. Det kunne vært greit med noe som var litt mer i "nabolaget".

 

Noen som har noe info å gi meg om dette?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se www.hammar.no

Jeg ville personlig kun lagret ett medlemsnummer/navn eller lignende, for å si linke dette opp mot informasjonn i en database når det trengs.

 

Dermed slipper du å lagre ny informasjon på kortene ved fornyet medlemsskap osv, bare forandre i databasen.

 

 

Artig ide ....

Endret av texaco
Lenke til kommentar
se www.hammar.no

Jeg ville personlig kun lagret ett medlemsnummer/navn eller lignende, for å si linke dette opp mot informasjonn i en database når det trengs.

 

Dermed slipper du å lagre ny informasjon på kortene ved fornyet medlemsskap osv, bare forandre i databasen.

 

 

Artig ide ....

Enig i din betraktning angående hva som bør lagres på kortet.

Jeg så på linken du oppga til meg, men kunne bare se smartkort løsninger?

Er det jeg som er blind på begge øynene i dag? :blush:

 

Jeg tenkte ikke på de nye smartkortene med disse små firkantene på, men de gode gamle magnetstripekortene. :whistle:

Lenke til kommentar
Det finnes et firma i Norge som driver med slikt.

 

Tag systems

 

Tror riktignok dette er ganske kostbare løsninger, men de kan kanskje

hjelpe deg videre.

Det jeg har sett på nettet så langt har vanligvis et RS232-grensesnitt og de ligger på ca 400-700 USD i pris. Det er jo egentlig en ganske stiv pris for utdatert gammel teknologi. Er helt enig i det :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt god erfaring med Fargo, som produserer kortskrivere av høy kvalitet (bruker sublimasjonsteknologi for de beste skrivere). De har også encoder integrert i samme enhet.

 

Fargo

Selges i Norge av Tag Systems

 

Ellers kan jeg bare si at jeg er enig med at du bør bare kode ID nummer inn i kortet. Det er vanlig verdenspraksis. Alt info hentes da fra database og du slipper å tenke på dataformat (det er veldig lite plass i magnetstripen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...