Gå til innhold

Overkjøre multiplier låsen på Intel´s CPU


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt noe om at ved å lodde sammen eller klippe 2 pinner på Intel´s PIIIII Cpu, kan man få vekk multiplier låsen?

er dette riktig, eller er det bare svada?

 

Jeg har en Intel PIII 600@628mhz som kjører fint, men kjører jeg den opp mer, blir ting ustabilt,virker som om det er AGP porten som ikke liker det.

 

Noen tips å komme med??

 

-Bomboo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle ikke forundre meg om det går an å gjøre noe sånt for å låse opp multiplieren, men det er nesten merkelig at det ikke er mer viden kjent om det er tilfelle. Uansett er det lite å prøve seg fram til om du ikke vet akkurat hva du gjør :smile:

 

Angående overklokkingen, hvilken type prosessor har du (Katmai eller Coppermine) og hvilket hovedkort/grafikkort har du? Ellers blir det vanskelig å hjelpe deg...

Lenke til kommentar

Hvis noen har mere info om det der så kan jeg godt ofre min 166mmx socket 7 som ikke vil over 225 med en FOP38 på toppen :grin:

Et hæl****es bråk når den er igang, men ribba holder seg i det minste kald. hehe.

 

_________________

Yallis

 

[ Denne Melding var redigert av: Yallis på 2001-08-05 04:00 ]

Lenke til kommentar

On 2001-08-03 17:49, CannoliBoy skrev:

Det skulle ikke forundre meg om det går an å gjøre noe sånt for å låse opp multiplieren, men det er nesten merkelig at det ikke er mer viden kjent om det er tilfelle. Uansett er det lite å prøve seg fram til om du ikke vet akkurat hva du gjør :smile:

 

Angående overklokkingen, hvilken type prosessor har du (Katmai eller Coppermine) og hvilket hovedkort/grafikkort har du? Ellers blir det vanskelig å hjelpe deg...

 

 

-Mener at det er en KATMAI. Intel PIII 600(100 X 6.0) Slot 1

Hovedkortet er Aopen AX63Pro

 

Hjelper det?

 

 

 

-Bomboo

 

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-08-06 08:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...