Gå til innhold

Bærbar til skolebruk og spill.


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på gymnaset nå til høsten og må derfor kjøpe laptop (vil ikke lease av skolen).

 

Jeg tenkte da på en Elitegroup G556E med :

 

Prosessor: Intel Pentium M

Prosessorhastighet: 1400 MHz

Harddisk: 40 GB

Minne: 256 MB

Grafikkontroller: ATI Mobility Radeon 9700

Grafikkoppløsning: 1400x1050

USB-port(er): 2 stk USB 2.0 porter

FireWire: 1394a (4pin)

Infrarød: Ja

Trådløs nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps)

Optisk enhet: CD-ROM, CD-brenner, DVD-ROM, DVD-brenner (DVD±R), DVD-brenner (DVD-R)

 

Altså grunnoppsettet/laveste, men lurer da på en ting er det lett å sette inn mere ram og en større hdd i denne?

Ser i denne tråden at kjøper har vært meget uheldig, så jeg lurer på; er det flere som har hatt problemer med denne maskinen?

Med tanke på prosessor så bør vell en 1,4 ghz dothan klare å dra bf2\:v og lignende om jeg setter i mere ram?

 

hilsen en med absolutt ingen peiling på bærbare :!:

Endret av Full Metal Jacket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal bruke den til spill ville jeg prøvd å gå for en noe raskere prosesor samt noe mer RAM. (Minimum 512 MB)

 

Netshop GLS (link) er jo et godt alternativ vil jeg si. Jeg har Netshop ALS selv og er veldig fornøyd med den...

 

Når det gjelder å sette inn eller bytte ut harddisk så er vel det noe jeg tror jeg ville prøvd å unngå. Gå heller for en 60/80 GB disk, så er du litt godt stilt fra utgangspunktet. RAM er vel ganske lett å sette inn (på de fleste laptops), forutsatt at du har noen ledige og lett tilgjengelige slots

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Hvis du skal bruke den til spill ville jeg prøvd å gå for en noe raskere prosesor samt noe mer RAM. (Minimum 512 MB)

 

Netshop GLS (link) er jo et godt alternativ vil jeg si. Jeg har Netshop ALS selv og er veldig fornøyd med den...

 

Når det gjelder å sette inn eller bytte ut harddisk så er vel det noe jeg tror jeg ville prøvd å unngå. Gå heller for en 60/80 GB disk, så er du litt godt stilt fra utgangspunktet. RAM er vel ganske lett å sette inn (på de fleste laptops), forutsatt at du har noen ledige og lett tilgjengelige slots

Den blir desverre litt dyr. :(

Ifølge mamma høres det ut som om jeg må holde meg på rundt 9-9500.

Denne til 9695,-(framdeles en G556E) hos multicom kunne jeg strekt meg til.

Den har 60gb hdd,? ghz cpu og 512 mb ram.

Endret av Full Metal Jacket
Lenke til kommentar
Hvis du skal bruke den til spill ville jeg prøvd å gå for en noe raskere prosesor samt noe mer RAM. (Minimum 512 MB)

 

Netshop GLS (link) er jo et godt alternativ vil jeg si. Jeg har Netshop ALS selv og er veldig fornøyd med den...

 

Når det gjelder å sette inn eller bytte ut harddisk så er vel det noe jeg tror jeg ville prøvd å unngå. Gå heller for en 60/80 GB disk, så er du litt godt stilt fra utgangspunktet. RAM er vel ganske lett å sette inn (på de fleste laptops), forutsatt at du har noen ledige og lett tilgjengelige slots

Den blir desverre litt dyr. :(

Ifølge mamma høres det ut som om jeg må holde meg på rundt 9-9500.

Denne til 9695,-(framdeles en G556E) hos multicom kunne jeg strekt meg til.

Den har 60gb hdd,? ghz cpu og 512 mb ram.

du har jo en veldig god en her da innen for ditt prissegment

 

http://www.mamoz.no/produkt/LX%2EA2705%2E1...715-1.6-2M.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...