Gå til innhold

Ødelagt bakplate på Nikon D70


Anbefalte innlegg

Jeg var ute med mitt Nikon D70 og småsrang or ramlet fremover i grusen. Det resulterte i kutt på kneet, skrubbsår på hoften og 20x6cm skrubbsår på underarmen. Nok om meg.

 

På bildet under ser du problemet. Hele "bakplaten" er løsnet og bærerem-festet er revet ut. Det eneste jeg tenkte da jeg falt ver, "knus og mos objektivet, men ikke ødelegg kamerahuset!" Desverre gikk det ikke slik.

 

Hva kan jeg gjøre? Kameraet fungerer forsovet, men det spørs hvor lenge det vil vare. Reiseforsikring? Jeg var jo på fritidsreise(...) Eller kan delene skiftes. Noen som eventuelt vet hva det vil koste?

post-208-1120418960_thumb.jpg

Endret av engekri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, først av alt, bra at kameraet virker i ettertid! Det betyr at en reperasjon vil koste betraktelig mindre. At dere begge overlevde er jo gledelig :D

Så over til spørsmålet, først ville jeg ringt Interfoto (Service/Verksted) for å høre hva delene og en reperasjon ville ligge på (ca). Avhengig av pris ville jeg da vurdert tre alternativer:

* Bestille delene og utføre reperasjonen selv.

* La Interfoto utføre reperasjonen.

* Hvis det er blir i dyreste laget, prøve å få det dekket via forsikringen. Men husk også på at nå er dette kamerahuset blitt ganske så billig helt nytt (selv om det blir phaset ut i disse dager). Ser også mange som selger det brukt.

 

- Personlig ville jeg skaffet de delene jeg trenger og utført reperasjonen selv, men det på grunnlag av at jeg har åpnet en hel del kameraer og annen elektronikk opp igjennom. Men hvis du ikke er spesielt redd for den slags så anbefaler jeg deg å gjøre det selv. Finnes mange gode guider på nett angående det å skru D70 fra hverandre.

 

Lykke til!

 

mvh. Peter M.

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å skifte selv? Er det bare en flatkabelø og seks skruer som skal festes? eller er det snakk om lodding og grilling?

 

Takk for svar, jeg skal høre med forskringselksapet til papp i morgen og med elitefoto.

 

Vet du/noen om linker til seider hvor demontering av d70 er beskrevet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...