krokodille Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hei!! Jeg har en 96 opel vectra B 16v i. Og jeg lurer på om noen har noen gode tips på hva som burde gjøres for å øke ytelsen. Jeg lurer blant annet på om det går å sette turbo i bilen, i så fall, hva slags, og hvilken ytelse vil jeg oppnå ved det? Det er veldig hyggelig med mye fine svar!!
Shotherra Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hvor langt har bilen gått da? Spør en autorisert opel forhanlder. De lkan gi deg svar på om det går med turbo... Fjerne katten, men kan hende at motoren blir dauere, siden det skal være et vist mottrykk i eksosen... sette på effektanlegg?? Du få i alle fall litt råere lyd, samme med KN filter,, Helt sikker mye mer man kan gjøre men det husker jeg ikke i farten.
krokodille Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Skrevet 8. juli 2005 Bilen har gått litt over 85000, effektanlegg og filter har jeg tenkt på allerede, men egentlig bare på grunn av lyden, men gir det noe særlig effekt?
RuZleBIFf Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 eff.anlegg og filter gjør noe i allefall! trur det er minimum 5% økning på eff.anlegg! men du kan jo plane toppen, bytte til høy komp-stempel osv. masse rart å gjøre, men hvis du ikke har så mye erfaring innenfor mekking ville jeg ikke gjort så mye annet enn et eff.anlegg og filter med det første!
krokodille Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Skrevet 8. juli 2005 Juppz! Plane toppen, hva vil det egentlig si? Kjenner jo alltids en mekaniker eller to da
RuZleBIFf Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Jeg kan ikke så veldig mye om detta (17-åring på almenn! hehe ) men jeg trur det fungerer sånn: du planer toppen for at det skal bli mindre plass mellom toppen og stemplene, altså for å få høyere kompresjon (mer ytelse). Vennligst rett meg hvis dette er feil!
Shotherra Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg kan ikke så veldig mye om detta (17-åring på almenn! hehe ) men jeg trur det fungerer sånn: du planer toppen for at det skal bli mindre plass mellom toppen og stemplene, altså for å få høyere kompresjon (mer ytelse).Vennligst rett meg hvis dette er feil! Det stemmer i teroien ja. Men pass på at ikke ventilene går nedi stempelet hvis du har slipt av mye...??
krokodille Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Ville legge til dette for folk som kanskje lurer på om det er noe di kan gjøre med sin X20XEV... http://www.clubcalibra.net/forum/showthrea...t=tuning+ecotec
krokodille Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Og fra denne siden kan man også kjøpe turbosatser til motoren... http://www.mvaux.com/
kimman Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Effektanlegg gir ikke mer effekt, bare grommere lyd. KN-filter gir bare bittegrann bedre effekt, men lyd blir også grommere. For å gjøre det mer effektiv må du sette inn turbo. Styling fra audi kan passe på vectra B, han kompisen min har RS-spoilerer på bilen hans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå