Gå til innhold

EOS 350D med utstyr, 10-12 000 kroner


Anbefalte innlegg

Er nybegynner innen speilrefleks, og vurderer å kjøpe et Canon EOS 350D. Derfor lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg med å foreslå konkrete produkter til dette kameraet jeg kan kjøpe. I tilleg til huset (som ser ut til å kunne skaffes for i underkant av 7000 kroner) ser jeg for meg et zoom-objektiv sånn ca. i området 20-150, polariseringsfilter og UV-filter og CF-kort. Om det er noe annet jeg absolutt må ha til dette kameraet, får dere si ifra :)

 

Er altså ute etter forslag på konkrete produkter innenfor et totalt budsjett på 10-12 000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen han antyder er EOS350D med Sigma 18-125 objektivet.

 

Ellers får du EOS350D med originalt Canon 17-85 med USM motor og bildestabilisator til rundt 12.000 (kanskje bittelitt over) om du shopper litt rundt. Litt mindre zoomområde, men bedre kvalitet (ihvertfall mekanisk), bildestabilisator og rask fokus.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Prøvde å sette sammen en "pakke" fra www.fotomagasinet.no:

 

Sølvfarget EOS 350D med Sigma 18-125: 9500,-

HOYA PL-CIRC. Super 62MM (Polariseringsfilter): 896,-

HOYA SUPER HMC UV 62MM (UV-filter): 499,-

Microdia Compact Flash 82X 1GB (max. 12.3 mb/s): 1195,-

 

Totalt: 12 090,-

 

Er det noen "feil" eller mangler med denne sammensettningen?

Har forresten stativ og veske fra før.

Lenke til kommentar
Microdia Compact Flash 82X 1GB (max. 12.3 mb/s): 1195,-

Du burde nok velge et noe mer anerkjent minnekort, som f.eks Sandisk. De er mye mer stabile, for billige minnekort har en tendens til å krasje, og da kan alle bildene dine være tapt.

 

Lexar er også et godt merke, men ikke velg Lexar 1GB Pro 80x da det har hatt visse problemer med Canon 20D og 350D. Alle andre Lexar kort skal være helt perfekt til dette kamera (f.eks Pro 40x).

Lenke til kommentar
Microdia Compact Flash 82X 1GB (max. 12.3 mb/s): 1195,-

Du burde nok velge et noe mer anerkjent minnekort, som f.eks Sandisk. De er mye mer stabile, for billige minnekort har en tendens til å krasje, og da kan alle bildene dine være tapt.

 

Lexar er også et godt merke, men ikke velg Lexar 1GB Pro 80x da det har hatt visse problemer med Canon 20D og 350D. Alle andre Lexar kort skal være helt perfekt til dette kamera (f.eks Pro 40x).

Vel......

 

At det bare er Sandisk og lexar som har minnekort man kan stole på er å ta vel hardt i.

Om man trakterer nettsidene som har med slikt å gjøre jevnlig ser man at det ikke er mye feil på kort fra noen leverandører nå om dagen, bare de ikke har gått for de aller aller rimeligste og mest ukjente merkene. Programvare for å hente tilbake evnt. tapte filer florerer det av på nettet (i tillegg til at man får det med ved kjøp av enkelte minnekort) så det er ikke noe voldsomt bra argument heller (du brukte ikke dette nå). Det finnes INGEN bevis på at når et kort først har kræsjet så finner man flere filer på Lexar eller Sandisk-kort og når feilraten nå har kommet ned på et minimalt nivå hos de fleste produsentene blir jeg lei denn hypingen på 2 produsenter av minnekort.

 

Har i etpar års tid brukt Apasher, TwinMos og Kingston-kort (i tillegg til Lexar og Sandisk) uten problemer av noe slag. De er nok fyllt og tømt igjen minst 100 ganger pr.stk.

Ridata har også minnekort med meget god stabilitet og til en grei pris.

Jeg og mange med meg som jobber med foto daglig bruker andre minnekort enn Lexar eller Sandisk og er ikke nevneverdig plaget med tapte filer noen av oss. Vi er også avhengig av at ting fungerer som det skal og kan ikke ta store sjanser på at det ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Nå falt det seg slik at jeg har en kompis på ferie i Vancouver i Canada (rett ved grensen mot Seatle) i 2 1/2 måned framover, så jeg tok en kik på prisene der, da det virker som om mange her kjøper kamerautstyr i statene, om mulig.

 

Canon EOS Digital Rebel XT, kun hus:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=photo

 

810 USD = 5,368 NOK

 

1500-2000 kroner billigere enn i Norge.

 

Sigma 18-125 koster 259 USD (1717 NOK).

 

Total pris: 7086,- pluss litt frakt.

 

Kan det være et alternativ å sende penger til kompisen min, og få ham til å bestille kameraet og ta det med hjem? Kan det føre til noen problemer? Går ut fra at jeg vil slite med å få brukt amerikansk garanti her i Norge iallefall...

 

EDIT: Missforsto en pris på Amazon, måtte rette opp en del ting.

Endret av El Bajong
Lenke til kommentar

Man kan ta med seg utstyr for 6000kr moms fritt inn i Norge. Hvis du handler for mer enn 6000kr må det betales toll for dette.

Og som du selv sier må du slite med amerikanske garanti i stedefor norsk.

 

Nå må det sies at det er mange som kjøpe utstyr for mye mer enn 6000kr og tar det med tilbake uten å betale moms for dette.

 

Dette må bli opp til deg og kameraten din.

Lenke til kommentar
At det bare er Sandisk og lexar som har minnekort man kan stole på er å ta vel hardt i.

Om man trakterer nettsidene som har med slikt å gjøre jevnlig ser man at det ikke er mye feil på kort fra noen leverandører nå om dagen, bare de ikke har gått for de aller aller rimeligste og mest ukjente merkene. Programvare for å hente tilbake evnt. tapte filer florerer det av på nettet (i tillegg til at man får det med ved kjøp av enkelte minnekort) så det er ikke noe voldsomt bra argument heller (du brukte ikke dette nå). Det finnes INGEN bevis på at når et kort først har kræsjet så finner man flere filer på Lexar eller Sandisk-kort og når feilraten nå har kommet ned på et minimalt nivå hos de fleste produsentene blir jeg lei denn hypingen på 2 produsenter av minnekort.

 

Jeg jobber i en fotobutikk der vi primært selger Lexar, evt. Sandisk om Lexar har leveringsproblemer. Til tross for dette, får vi inn mange flere kunder med kort fra andre produsenter, som har problemer. Kingston er ikke av de verste, men Twinmos kort sliter ofte ganske ille. Andre ukjente merker og no-name kort er omtrent på samme nivå (men nå selges det også flere Twinmos enn andre mer ukjente merker). I flere tilfeller får vi tilbake bildene fra kortet, men i noen tilfeller er dette også helt umulig. Har kortet låst seg skikkelig nok, så er det ikke mye man kan gjøre med det. Vi bruker et anerkjent program for å prøve å scanne kortet og det som ligger av data på det.

 

Har i etpar års tid brukt Apasher, TwinMos og Kingston-kort (i tillegg til Lexar og Sandisk) uten problemer av noe slag. De er nok fyllt og tømt igjen minst 100 ganger pr.stk.

Ridata har også minnekort med meget god stabilitet og til en grei pris.

Jeg og mange med meg som jobber med foto daglig bruker andre minnekort enn Lexar eller Sandisk og er ikke nevneverdig plaget med tapte filer noen av oss. Vi er også avhengig av at ting fungerer som det skal og kan ikke ta store sjanser på at det ikke gjør det.

 

Selvfølgelig er det ikke regelen at du får problemer med andre merker enn Lexar og Sandisk. Det er heller ikke regelen at du aldri får problemer med Lexar og Sandisk heller. Men bare fordi du og et knippe andre aldri har hatt problemer med et visst merke, betyr ikke at andre ikke har det heller.

 

Som sagt jobber jeg i fotobutikk og er i daglig kontakt med minnekortbrukere. Min erfaring, er at Lexar og Sandisk kort er mer holdbare, og de som har minst feilrate. Selv om feilraten er blitt lav også på andre merker, så er det en billig forsikring å betale et par hundrelapper mer for et merke som er litt mer stabilt. Det er en engangsinvestering.

Lenke til kommentar
Hvordan fikser man frakt og moms og annet styr når man handler på eBay.

 

Kunne tenke meg å handle f.eks et brukt objektiv fra utlandet via eBay, og spare noen kr :yes:

Du kan så klart be selgeren sende det som gave med vareverdi under 1000 kroner, men blir det borte så får du ikke mer igjen enn påsatt vareverdi. Det kan være at tollen åpner pakken og konkluderer med at verdien må være langt over 1000 kroner, og det kan svi i lommeboken. Vet ikke om de da vurderer andre straffereaksjoner enn bøter, men det er i praksis svindel.

 

Obs! Dette er IKKE en oppfordring til å svindle tollvesenet... det er en advarsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...