Gå til innhold

Signalforsterker for kabeltv?


Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter en billg forsterker å sette etter inntaket for kabeltv. Vi har 2 TV'er, og den beste kandidaten jeg har funnet så langt er denne. Vi har 2 TV'er og den jeg linker til har da en utgang til hver av dem. Ellers må jeg bruke en T som igjen kan være med å forringe signalet.

 

Er det noen som vet om bedre alternativ i omtrent samme prisklasse, evt. som byggesett?

 

Det er selvsagt viktig at den dekker samme frekvensområde, at den er beskyttet mot ytre støykilder og at den har minst mulig egenstøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ingenting om kablinga. Jeg tror det kan være 7-8 leiligheter i huset, men hvordan signalet er fordelt her aner jeg ikke. NRK og TV2 er krystallklare, mens resten av kanalene har et større innslag av snøstorm. Jeg har ikke snakket med huseieren om hvilke komponenter de har brukt i oppsettet.

Endret av Oxford
Lenke til kommentar

Hvis du allerede har dårlig signal, så vil ikke en antenneforsterker gi deg bedre signal. Sjekk om kablingen er ok. Mangler det termineringsmotstand i antenneuttaket? Er det mulig at innerlederen i coax-kabelen ikke er skrudd fast ordentlig i uttaket?

Hvis dette er i orden, så skal en helt vanlig 2-veis splitter til en femtilapp holde massevis.

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet en midlertidig løsning. Jeg koblet koaksen fra kabelanlegget løs fra veggkontakten, og festet den direkte til ledningen som sitter i TV'en. Surret litt metallfolie rundt som beskyttelse mot støy. Dette er ikke en ideell løsning, men det funker. Jeg har sjekket at veggkontakten er terminert og at denne termineringa er på 75 Ohm. Det er kanskje en mulighet for at signalet ligger akkurat i grenseland, og at jeg fjerner et dempeledd ved å gå utenom kontakten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...