Kneipp Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det er sånn at når jeg spiller av musikk mens jeg har trådløs forbindelse så hakker lyden. Dette skjer sånn ca 2-3 ganger i hver sang. Når jeg deaktiverer nettverkskortet så blir problemet borte. Jeg har prøvd forskjellige drivere for både nettverks og lyd kortet. Har et trådløst d-link 520+ pci nettverkskort. Jeg hadde samme problem når jeg hadde et soundblaster pci kort. Har nå bytta hovedkort og bruker det innebygde lydkortet soundmax, men likevel fortsetter lyden å hakke. Hvis jeg prøver en trådløs usb dongle i front usb på kabinettet så blir problemet borte. Så det virker som nettverkskortet på en eller annen måte forstyrrer noe. Noen specs: xp1800+ asus a7v600-x via kt600 512 ram Noen som har noen tips hva dette kan være?
Ar`Kritz Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Du sier jo forsåvidt selv hva problemet er. Prøv med et annet trådløst kort, gjerne et som ikke er d(ød)-link, og se om det hjelper.
Kneipp Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 Ja, det blir nok siste utvei. Den usb donglen jeg prøvde er fra d-link. Har også prøvd å flytte kortet helt nederst av pci slotene. Sto helt inntil skjermkortet før.
Upsaker Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 har det noe med saken om det står helt inn til skjermkortet? :S nei..
Chrichton Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 har det noe med saken om det står helt inn til skjermkortet? :S nei.. Det kan ha noe å si siden sloten påvirker hvilken interrupt som benyttes. hender at enkelte kort bare fungerer i noen av slotene
Kneipp Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 Kanskje ikke det, men jeg har hørt at det i visse tilfeller kan hjelpe å prøve en annen pci slot for å løse enkelte problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå