Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke ingen ting skjer i helle tatt


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en kammerat som har hatt PCen sin nå i 2 månter og etter 3uker så plutselig sluta PCen og virke det som skjer er han skrur den på man kan se Biosen loader men ingen tink skjer ikke et skjerm bilde en gang så han sente inn alt av deler tilbake til komplett og PCutstyr eller no og fikk svar tilbake at allt sammen funker fint så han setter den sammen samme ting skjer 0 svar han har

 

HK

CPU

HDD

Skjermkort

Minne er jeg ikke sikker på husker ikke navnet men det er 1gig DDR2 vet jeg

 

 

 

 

 

 

 

 

sorry for skirve feil har lese og skrivevansker

Endret av MR-X666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter ovenstående forklaring, ville jeg nok til start ha prøvd å samle det hele utenfor kabinettet, og lavd et testoppsett her.

 

Til start: hovedkort, grafikkort,minne og cpu. Sjekk ekstra grundig at frontdiodene er satt på riktig. (Det kan som regel nå's til kabinettet selv om det er utenfor)

 

Får du dette til å fungere, så samle de samme delene i kabinettet. Ny prøve.

 

Fungerer det ennå, så sett et og et av drevene til, og test imellem hver gang.

 

1. Harddisk

2. Cd/dvd

3 evnt. floppy.

 

Hell og lykke med det.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Hm..............hvis den er blitt testa OK, så er det litt vanskelig. Ville nok gjøre som jeg sa i første innlegg og samle det utenfor kabinettet. Det kan være det er en kortslutning imellem kabinett og hovedkort et eller annet sted.

For mye eller for lite kjølepasta kan være et problem. (hvis for mye, eller det er brukt kjølepute som nå ikke virker mere, renses det av med renset benzin. og ny kjølepute eller pasta smøres på.

 

I og med den har kjørt noen uker, så regner jeg med det er helt styr på viftesensor og plasseringen av denne.

 

Endelig så har du strømforsyningen. Det er vel snart det eneste som ikker er undersøkt. Den skulle kanskje også sjekkes/prøves med en annen.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...