travis_g Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hvordan skriver man $variabel + 1 Eksempel på lite forenklet script: <?php $nummer = "1"; if ($nummer == "1") { $tall = $nummer+1 <--- Hva skal jeg skrive her? }
travis_g Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 (endret) NEi, det er jo det jeg har skrevet i den første meldinga. Det funker ikke. Fant det ut nå. Feilen lå videre på linja Endret 1. juli 2005 av travis_g
Rasmus Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hvorfor har du et heltall i en streng? Det er en fordel å bruke korrekte datatyper, selv om PHP ikke er typesterkt.. Sjekk ut mer på http://www.php.net/manual/en/language.types.php
datapia Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det enkleste er jo å skrive: $nummer++; Dette vil si at man legger til 1 på den verdien man allerede har.
travis_g Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 Skjønte ikke helt hva du mente Kan du forklare?
Magnus Holm Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 (endret) $nummer = 30; echo $nummer // 30 $nummer++; echo $nummer // 31 EDIT: En kode forteller men enn tusen ord, datapia Endret 1. juli 2005 av Judofyr
datapia Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Du har en variabel som du har kalt $nummer. Denne har i utgangspunktet verdien 1. Og som jeg forstod ut fra spørsmålet ditt ønsket du å øke denne verdien med 1 når $nummer = 1 slik at du ender opp med verdien 2? For å øke denne verdien kan man enten lage en ny variabel, $tall, som får verdien $nummer + 1, dvs at $tall får verdien 2 dersom $nummer var 1. Dette gjøres ved å skrive $tall = $nummer + 1; Eller du kan unngå å opprette en ny variabel og heller bruker den eksisterende $nummer. Hvis du da skriver $nummer++ vil $nummer få verdien 2 når du kommer inn i if-løkka. Dette fordi $nummer++ er det samme som du hadde skrevet $nummer = $nummer +1; ($nummer blir da 1+1 = 2). Men hvordan metode du bruker avhenger litt av hvordan resten av koden er, og hva du skal bruke det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå