Gå til innhold

Gratis info-domene? Godt tilbud?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på å hive meg på BK Medias sommerkampanje (http://www.bkmedia.no/sommerkampanje/) og få gratis .info-domene, men før jeg gjør det så lurer på følgende:

 

- Er det noen som har noen erfaringer med BK Media? Har en kompis som er veldig fornøyd med servicen, men ellers vet jeg ikke så om dem...

- Kan jeg stole på tibudet? Det står at det ikke er noe forpliktelser, men man vet jo aldri...

 

Hilsen Hans-Petter

Endret av hanspetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt sammenhengen med hva du sier her. Serverne har vel ingenting med hvorvidt domenet er gratis, billig eller dyrt å gjøre. Et domenenavn er en serveruavhengig tjeneste. Hvor serverne for webhotell står plassert er i den forbindelse knekkende likegyldig.

 

Eller kanskje du kan forklare den sammenhengen litt nærmere? Særlig den delen hvor du sier at dersom serverne ikke står her hjemme så er ikke domenet gratis heller...

 

Hjemme eller ikke, gratis er bra;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt sammenhengen med hva du sier her. Serverne har vel ingenting med hvorvidt domenet er gratis, billig eller dyrt å gjøre. Et domenenavn er en serveruavhengig tjeneste. Hvor serverne for webhotell står plassert er i den forbindelse knekkende likegyldig.

 

Eller kanskje du kan forklare den sammenhengen litt nærmere? Særlig den delen hvor du sier at dersom serverne ikke står her hjemme så er ikke domenet gratis heller...

 

Hjemme eller ikke, gratis er bra;)

Var ikke verre enn at hvis serverne ikke er lokalisert her hjemme, så er ikke webhotellpakkene deres spesielt billige. Da hjelper det fint lite at du får et domene som koster 20 kroner, gratis. Fikk inntrykk av at gratis domene var litt av poenget for trådstarter.

Lenke til kommentar

"for å vise nettsider har det jo ikke noe å si om serveren er i USA eller i Norge.."

Det er helt sant, men tilgjengelighet blir påvirket av lokalisering.

For morro skyld kan du jo registrere deg hos siteuptime. Det er gratis. Da får du tilbakemelding på faktisk tilgjengelighet.

Nok om det. Du blir sikkert fornøyd :)

Lenke til kommentar

Tilgjengelighet til hva da?? Man trenger jo ikke akkurat fysisk adgang til en server når man leier et webhotell vel?

Og hvis det er oppetid du snakker om så blir det du sier i hvertfall tøvete.. Hvorfor skal et datasenter i USA være dårligere på oppetid enn i Norge?

 

Nok en gang; jeg tror ikke du egentlig vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...