Moskus Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hei! Jeg lager noen funksjoner i Excel som beregner logaritmisk sum og snitt (fordi jeg er så lei av å måtte gjøre det på den "vanskelige" måten), og den fungerer ganske bra. Jeg kan med andre ord skrive: =LOGSUM(A1:B2;C1;D1) og så får jeg ut en logaritmisk sum for tallene i cellene A1, A2, B1, B2, C1 og D1. So far so good! Men jeg vil gjerne at man skal kunne putte inn tall i formelen også. Slik at man kan skrive inn =LOGSUM(50;50) og få ut 53 med en gang uten å måtte putte tallene i celler. Men da må jeg jo på en måte sjekke hva slags type det er som input? Noen gode ideer for å få til dette? -Magnus
aadnk Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Jeg antar du kan benytte TypeOf til dette: Public Function LogSum(ParamArray Numbers() As Variant) Dim Tell As Long For Tell = LBound(Numbers) To UBound(Numbers) If TypeOf Numbers(Tell) Is Object Then ' Elementet er en range-objekt Else ' Elementet er et tall eller en streng End If Next End Function
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå