Gå til innhold

blir prosessor flaskehals?


Anbefalte innlegg

jeg har en amd xp3200+ på 2,2 ghz(ikke 64 bits)

skal kjøpe meg et nvidia 6800gt kort med 256mb ram+512mb med pc3200 ddr ram(har 512 fra før). det jeg lurer på er om cpu blir flaskehals med dette oppsettet?

hvor lenge vil jeg kunne bruke denne maskinen til å spille de nyeste spillene med medium eller high settings?(vil spille battlefield 2, far cry, half life 2, doom 3, f.e.a.r) når blir det nødvendig for meg å oppgradere til pci-e? er denne prosessoren overklokkingsvenlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe din AthlonXP sitter på socket A som i seg selv begynner å bli ganske utdatert. Etter socket A kom jo socket 754 som nå har blitt "erstatet" av socekt 939 for desktop-plattformen.

Du skal ikke se bort ifra at Sempron er den siste CPU'en fra AMD på socket A.

Etter dette må du nok kjøpe nytt hovedkort og CPU, da socket 939 preferabelt og med PCI-E :)

 

Jeg antar du ikke har allverdens med penger å rutte med, så jeg vil tippe denne maskinen med 6800GT vil kunne holde i to år framover, men ikke regn med å kjøre spille med villmann's instillinger om et år. Men skal nok holde om du ikke er så alt for storkreven mht grafikk og eye-candy.

 

Hvorvidt CPU'en din vil bli en flaskehals vet jeg ikke. Mulig FSB og de forskjellige bussene på socket A vil være flaskehalser i forhold til socket 939 med HyperTransport-busser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...