frg Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 jeg har installert apache fra kildekode og alt virker som det skal, men hvordan skal jeg få apache til å starte automatisk ved oppstart av linux?
objorkum Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Kjem an på distribusjon. Var det nødvendig å legge inn Apache frå kildekode?
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 nei må ikke - bruker ubuntu. Men jeg hadde lyst å legge inn fra kildekode. Kunne selvfølgelig ha brukt apt-get... men...
objorkum Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Mange distroar har ein eigen fil som du kan putte kommandoar i, som køyrast etter alle dei andre init-scripta. Om Ubuntu har det veit eg ikkje. Ellers må du nesten lage eit init-script og lage symlinks i /etc/rc.X (den runlevel du brukar)
olear Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Da får du lage deg et oppstartsskript. Start: apachectl start (1.3.x) apache2ctl start (2.x) Stop: apachectl stop (1.3.x) apache2ctl stop (2.x) Restart: apachectl restart (1.3.x) apache2ctl restart (2.x) Se på andre oppstartsskript for å finne ut hvordan du gjør det.
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 prøvde å installere apache med apt-get install apache2. Men hvordan får jeg avinstallert det igjen. Har prøvd med apt-get remove .... og apt-get --purge remove ..... men apache er der fortsatt....
kyrsjo Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 gikk ikke - er der fortsatt... kildekode eller apt-versjonen?
frg Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 (endret) det var apt-versjonen. Har foresten følgende løsning på auto-oppstart av apache fra kildekode: kopier apachectl til init.d-mappen update-rc.d apachectl defaults Endret 30. juni 2005 av frg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå