Gå til innhold

Anbefaling til skjermkort,maks 1000kr


hifiman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... Jeg slet med det samme i går, men jeg fant ut av det... Litt større budsjett på meg, men det er litt opp og ned...

 

Det blir egentlig et spørsmål om du vil ha X700, eller 6600, det blir egentlig en smakssak!!

 

Jeg ville enten spart opp litt mer penger og gått for et 256mb 6600gt, eller så ville jeg kjøpt X700, kanskje spyttet inn 300 til og fått et fra Powercolor som er passivt kjølt, eller så må du selv vurdere hva du vil...

 

Er støy viktig? Gainward har 6600 GS til rundt 1000, de bør gjøre jobben, men de kommer nok til å bråke litt sies det... Men, de er gode kort!

 

Du blir nok ikke misfornøyd uansett hva du velger..

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare spare litt en stund så kjøper dere G70 :thumbup:

Istedenfor og kjøpe et kort nå så må dere kjøpe et nytt igjen før året er omme.

Du må huske på at ikke alle har behov for det nyeste og dyreste hele tiden... For de som ikke ser forskjell på 60 og 100 fps, så er det ikke så nøye...

 

Fant forøvrig en benchmark av BF2, som gir en liten indikasjon på hvordan de forskjellige kortene vil gjøre seg... Har dog tilgode å finne ut en klar indikasjon på hva som lønner seg rundt 1000 kroner. Vil nok, som Scortech, anbefale deg å vente litt, av to grunner: Spar mer penger, og vent på at prisene faller litt til, som et resultat av 7800 til Nvidia, dårligere kort vil falle i pris.. Selv om de er gode...

Lenke til kommentar
Fant forøvrig en benchmark av BF2, som gir en liten indikasjon på hvordan de forskjellige kortene vil gjøre seg... Har dog tilgode å finne ut en klar indikasjon på hva som lønner seg rundt 1000 kroner. Vil nok, som Scortech, anbefale deg å vente litt, av to grunner: Spar mer penger, og vent på at prisene faller litt til, som et resultat av 7800 til Nvidia, dårligere kort vil falle i pris.. Selv om de er gode...

 

Akkurat.en som forstår :thumbup:;)

Lenke til kommentar

Vel, det er lett å anbefale ting til andre... Jeg kjøpte ting og tang i går... Og, prisene gikk opp en del til i dag... Sparte 400 på at jeg kjøpte i går..

 

Satser på at X800 XL holder til BF2, og de fleste nye spill... Bytter sjelden spill, så om det holder BF2 klarer jeg meg sikkert to-tre år uten noen flere oppgraderinger.. Men, om man trenger, eller om man bare vil oppgradere... Det er noe helt annet!!

 

Men, selvfølgelig... Jeg kjøpte 939 og pci-e med tanke på fremtidige oppgraderinger.. Jeg kan jo, om jeg har skjønt riktig, gå til innkjøp av et X800 XL senere, og et AMR HK, så tenker jeg at jeg har et system som holder en del år.. Resten av pc'n min var tross alt ganske gammel, P4 2,4, med 512 mb ram, og et 9800pro som forsåvidt ikke var så gammelt.. Blir deilig!! Har BF2 liggende foran meg nå, uåpnet, og det kribler varmt i magen når jeg tenker på hva jeg skal neste uke... Og, ny 19" lcd fra Hyundai kommer på fredag/lørdag tenker jeg... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...