Gå til innhold

KDE 3.4 Problemer i Slackware!


Anbefalte innlegg

Hey igjen!

 

Igår, innstallerte jeg KDE 3.4 med "installpkg" metoden, som jeg latet ned fra linuxpackages.net.

 

Da innstalleringen var ferdig, åpnet jeg KDE menyen for å sjekke om det fortsatt sto KDE 3.3, eller om det var forandret til KDE 3.4. Det sto KDE 3.4. Stemte perfekt med andre ord.

 

MEN, når jeg gikk ut av X, for så å gå inn igjen, fikk jeg problemer.

 

Etter at den nye "splash-screenen" er ferdig ("Got slack?"), får jeg bare en helt tom, grå skjerm, der det eneste jeg kan se er pila/pekeren.

 

Jeg har prøvd en del forskjellige ting, men ingenting virker foreløpig.

 

Noen forslag?

 

 

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slett .kde mappen i hjemmemappen din kan kanskje hjelpe. Slettet du KDE 3.3 før du installerte KDE 3.4 fra linuxpackages.net?

 

Merk at alt fra linuxpackages.net ikke er offisielle pakker for Slackware, og dermed ikke er garantert å fungere.

 

BTW: Slackware Current har KDE 3.4.1

Endret av olear
Lenke til kommentar

Ok, da begynner problemene :)

 

Du må nå slette alle spor av KDE. Du kan gjøre det den tungvindte metoden med å skrive ls /var/log/packages og slette manuellt alle pakker relatert til KDE (kde*, koffice*, qt) eller du kan starte opp pkgtool og gå til remove og marker alle pakkene som skal slettes (du markerer med space) og trykk enter.

 

Regel nr.1: Når du oppgraderer en pakke så bruker du upgradepkg

Regel nr.2: Ikke oppgrader en offisiell pakke med en uoffisiell pakke

Regel nr.3: Skaff deg en pakkehåndterer som f.eks slackpkg (ligger under extra på en av CD'ene eller http://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl...are-10.1/extra)

Endret av olear
Lenke til kommentar

Anbefaler at du sletter alle pakkene som er relatert til KDE, siden du hadde KDE 3.3 og bare installerte KDE 3.4 over.

 

Hvilke pakker var det du installerte da?

 

Regner med at du installerte KDE fra denne addressen : http://ftp.scarlet.be/pub/linuxpackages/Sl...e-10.1/X11/kde/ ?

 

Hvis du installerte fra den addressen så må du også slette aRts.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Tja, jeg ville ha slettet alt som er relatert til KDE og installert KDE på nytt igjen, men hvis du absolutt vil installere alt på nytt så bare gjør det.

 

Hvis du skal installere alt på nytt igjen så anbefaler jeg at du ser på Slackware Current. Denne versjonen er alltid under oppdatering og du vil alltids ha de nyeste versjoner av pakkene/programmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...