Gå til innhold

"Programere" pcen til å starte

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen måte jeg kan få pcen til å starte opp til angitte tidspunkt uten at jeg trenger å være til stede.

Har prøvd å få pcen til å starte opp for å kjøre et prog i planlagte oppgaver i kontrollpanel, men det funker ikke. Går fint å kjøre programmet, men pcen starter ikke opp for å gjøre det.

Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Vist det er mulig?

Videoannonse
Annonse

Jupp, de fleste har det innebygd! Rot litt rundt i BIOSn så finner du det!

Ellers går det jo å mekke litt med et timer-byggesett og et relè.. :)

Uansett, om du googler litt finner du kanskje det programmet jeg brukte før som du kan programmere til å starte opp PCen til et visst tispunkt.. I tillegg kan du spille inn ting du vil programmet skal gjøre for deg etter oppstart! :love: Husker ikke navnet desverre..

Bios er ferdig rotet og jeg fannt ut hvordan jeg kan få pcen til å starte til bestemte tidspunkt der, men problemet er at da må jeg inn i bios og stille for hver gang jeg vil at pcen skal starte. Det er ikke like kult :p

Det jeg prøver å få til er at jeg skrur av pcen når jeg skal ut, og når jeg er ute skrur pcen seg på, starter tv kort-programmet, tar opp tv-program og slår seg av når den er ferdig.

Jeg får til alt bortsett fra å få den til å slå seg på. Noen som har navn på et slikt program som Glisevask snakker om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...