Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC og hjemmenettverk...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har koblet sammen to pc'er via en switch til kabelmodemet, men det er kun den ene maskinen som får kontakt med omverdenen. Leste litt ang emne i hjelp og fant ut at du måtte ha to nettverkskort i den ene pc'en og koble kabelmodemet direkte til den ene pc'en og så til hubben/switchen. Må det kobles slik? I så fall, må ikke pc'en med to nettverkskort stå på hele tiden?

 

Noen som kan gi et lite tips. Kan jo neven at jeg ikke får kontakt med nettet når jeg kobler den "nye" pc'en direkte til nettverkskortet. (ikke lys på switch utgangen og ikke lys på nettverkskortet. Derimot hvis jeg kobler den via en hub, da lyser hvertfall hubben, switchen og nettverkskortet, men jeg får ikke kontakt med den "gamle" maskinen og nettverket ut.

 

Ble litt langt og kronglete, men håper noen kan hjelpe litt.

 

__

TV

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er saken ... Hvis du har 2 nettverkskort i en pc kan du f.eks koble et kabelmodem på det ene kortet og sette win2k eller xp til å dele internett forbindelsen med kort 2 (som er være kobla til en hub). Det vil si at det eneste du trenger for å ha flere maskiner på nettet er en hub og to nettverkskort i den ene maskinen.

Hvis du ikke har win2k eller xp finnes det diverse programvare for delt internettforbindelse for win98 et sted der ute.

Joda, hvis du vil ha kontakt med internett må du passe på å slå på maskinen med to kort først, men den MÅ ikke være på hele tiden. Har ennå ikke funnet knappen for reboot av internett :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-26 15:32, lindp skrev:

Dette er saken ... Hvis du har 2 nettverkskort i en pc kan du f.eks koble et kabelmodem på det ene kortet og sette win2k eller xp til å dele internett forbindelsen med kort 2 (som er være kobla til en hub). Det vil si at det eneste du trenger for å ha flere maskiner på nettet er en hub og to nettverkskort i den ene maskinen.

Hvis du ikke har win2k eller xp finnes det diverse programvare for delt internettforbindelse for win98 et sted der ute.

Joda, hvis du vil ha kontakt med internett må du passe på å slå på maskinen med to kort først, men den MÅ ikke være på hele tiden. Har ennå ikke funnet knappen for reboot av internett :wink:


 

ehm.. du må skur på maskinen, men så kan du skru av maskinen igjen og den andre maskinen vil allikvel ha kontakt med internett. Hva hvis den andre maskinen også skrus av, må så den første skrus på igjen før den andre får kontakt?

 

Vil det ikke fungere å koble kabelmodemet direkte til switchen og så til hver sin maskin? Selv ikke når vi har det dyreste abbonementet (med 3 ip adresser)?

 

___

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...