Gå til innhold

Hvordan skal jeg få bilde på en cd-plate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg tror jeg legger inn en feil emne på feil forum men jeg håper på å få hjelp her... jeg vil ha sånn bilde eller noe annet på den brente cd-platen min.. kunne noen hjelpe meg med det? jeg tror ikke dere skjønner hva jeg mener...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du to alternativ.

1. Noen brennere har muligheten at etter du har brent en plate kan du ta ut platen, snu den og sette den inn igjen og brenneren teigner inn det du vil på platen (lightscribe teknologi heter det). Men du må ha spesielle plater til dette, de har en hvit papiraktig overflate. Men det er bare svar-hvitt ikke farge.

2. Det finnes programvare som gjør at du kan skrive ut på spesielle ark som du kjøper i vanlige databutikker gjennom skriveren og så klistrer du på platen etterpå. i Nero følger det med et program som gjør dette, Nero Coverdesigner.

Skrevet
Hei.. jeg tror jeg legger inn en feil emne på feil forum men jeg håper på å få hjelp her... jeg vil ha sånn bilde eller noe annet på den brente cd-platen min.. kunne noen hjelpe meg med det? jeg tror ikke dere skjønner hva jeg mener...

Kjøpe "printable" media, f eks fra Verbatim, for så å skrive ut på overflaten av cdplaten med en egnet blekkskriver i etterkant? Canon IP3000 og over er f eks egnet.

Skrevet
Hei.. takk for informasjonen men hvor finner jeg sånne klistermerker ADMIN'C

En noenlunde greit utrustet bokhandel har slike, og jeg ville tippe at sannsynligheten var størst for å finne det i en som har en egen kontoravdeling. Andre alternativer inkluderer Expert, Elkjøp og så videre, og som siste utvei kan du evt prøve Spaceworld, men de er steindyre.

Skrevet (endret)

Tusen takk for hjelpen... men dere jeg har programmet Nero Coverdesigner og hvis jeg skal ta å printe det ut på det klistremerket , da må jeg vel ikke ha en spesiell skriver?..

Endret av E320CDI
Skrevet

Jeg bruker personlig Fellowes Papir som jeg kjøpte på den lokale PC-schappa. Dei CD-ne du kan skrive ut på direkte på CD'n uten å lime på papir på, får som oftest ganske dårlig kvalitet. Anbefaler å lime det på med PApir fra Fellowes, eller liknendes.

Skrevet

Ja. Jeg kjøpte det i en bokhandel i Oslo, en av de større kjeden. Husker desverre ikke hvilken da det er en god stund siden innkjøpet ble gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...