Gå til innhold

Elektronikk spørsmål... radar kontroll varsler


Anbefalte innlegg

Ekke akkurat PSU men det er elektronikk :whistle:

 

Jeg lurer på hvordan jeg lage min egen radarvarsler... vet det skal gå ann med ikke altfor mange og for dyre komponenter :hmm:

 

Jeg lurer på om på hvordan radaren funker... er det laser inne i bilde eller er det mikrobølge hode....

 

Så når jeg har klart og fastslå hvordan den funker... hva frekvens den sender på... er det bare og mekke en liggnede sak som sender ut støy på samme frekvens med litt høyere effekt...

 

Skal bli vanskelig og teste men hadde vært gøy og klart det!...

 

Jeg har googlet en del etter dette men då kommer det opp ekstremt tekniske ting som bare blir.... ja et ork og lese!

 

Så er det noen som har erfaring med eletronikk... og radio bølger så er det bare til å dele din dyrebare kunnskap med meg :thumbup:

 

UPDATE:

SÅ det blir egentlig ikke noe varsler det blir en jammer... viss den funker så kan politiet lese av farten til ERROR...

 

Men på grunn av DÅRLIG tilgang på radare så jeg kan teste det på, kommer jeg nok til å jobbe i retning av mobiltelefon jammer også justere opp frekvensen viss den funker! :thumbup:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobiltelefon jammer hadde seriøst vært kjekt å ha!!!, i hvertfall morro :p

 

Men, er det ikke bare å lage en oscillator som oscillerer på den frekvensen, og sende ut det med en sender.... en da som helst er litt kraftig....

Helt riktigt det... men vet du hva frekvenser mobil går på... eg vet det er 900Mhz og 1900mhz men strekker det seg utover det....

 

Men signalet må også forsterkes en del... viss det skal funke se på denne linken her:

 

LINK

 

Ledningene i huset ocillerer med 50hz og de funker så en sender... men tingen er at anntennen til en jammer må være veldig liten og kanskje rettnings bestemt!

Endret av chills
Lenke til kommentar
men vet du hva frekvenser mobil går på... eg vet det er 900Mhz og 1900mhz men strekker det seg utover det....

 

Men signalet må også forsterkes en del... viss det skal funke se på denne linken her:

 

LINK

 

Ledningene i huset ocillerer med 50hz og de funker så en sender... men tingen er at anntennen til en jammer må være veldig liten og kanskje rettnings bestemt!

Ifølge denna fine liste http://privat.telnett.no/action/freq.htm så ligger mobil på disse frekvensene:

 

Mobiltelefon 900.200 MHz GSM Til 913,800 GSM (Mobil)

Mobiltelefon 945.200 MHz GSM Til 958,000 GSM (Base)

Mobiltelefon 453.000 MHz NMT 450 Til 457,500 (Mobil) 25 Khz Kanalavstand

Mobiltelefon 463.000 MHz NMT 450 Til 467,500 (Base) 25 Khz Kanalavstand

Mobiltelefon 890.000 MHz NMT 900 Til 900,000 (Mobil) 12,5 Khz Kanalavstand

Mobiltelefon 935.000 MHz NMT 900 Til 945,000 (Base) 12,5 Khz Kanalavstand

 

DVS 900,2 - 958 MHz

Lenke til kommentar
men vet du hva frekvenser mobil går på... eg vet det er 900Mhz og 1900mhz men strekker det seg utover det....

 

Men signalet må også forsterkes en del... viss det skal funke se på denne linken her:

 

LINK

 

Ledningene i huset ocillerer med 50hz og de funker så en sender... men tingen er at anntennen til en jammer må være veldig liten og kanskje rettnings bestemt!

Ifølge denna fine liste http://privat.telnett.no/action/freq.htm så ligger mobil på disse frekvensene:

 

Mobiltelefon 900.200 MHz GSM Til 913,800 GSM (Mobil)

Mobiltelefon 945.200 MHz GSM Til 958,000 GSM (Base)

Mobiltelefon 453.000 MHz NMT 450 Til 457,500 (Mobil) 25 Khz Kanalavstand

Mobiltelefon 463.000 MHz NMT 450 Til 467,500 (Base) 25 Khz Kanalavstand

Mobiltelefon 890.000 MHz NMT 900 Til 900,000 (Mobil) 12,5 Khz Kanalavstand

Mobiltelefon 935.000 MHz NMT 900 Til 945,000 (Base) 12,5 Khz Kanalavstand

 

DVS 900,2 - 958 MHz

Faen så bra... ikke dumt nå må eg nesten finne link til en elektronikk leverandør... har du noen idé på hva ocillator eg skal bruke...

Lenke til kommentar

Det er ikke bare å sende ut et sterkt sinussignal på 900MHz og håpe på interferens.

 

GSM har kanaler på 200kHz og 8 personer deler samme frekvensbandet. De sender data i time slots etter hverandre. Hvis mobilen oppdager støy på den frekvensen den sender på, sender den en "klage" til basestasjonen og får byttet sin frekvensband i en såkalt "soft handshaking" uten at brukeren legger merke til.

 

 

For å jamme telefonen må du generere et bredt frekvensband i det aktuelle området og forsterke det opp. Mest sannsynlig vil du få problemer med forsterkerkretsen, siden forsterkere har en "GAIN-BANDWIDTH PRODUCT" som sier at hvis du øker forsterkningen så går det på bekostning av bandbredden.

 

Lykke til, men jeg tror at dette blir vanskelig for hobbyelektronikere uten dyp forståelse for hvordan GSM fungerer.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare å sende ut et sterkt sinussignal på 900MHz og håpe på interferens.

 

GSM har kanaler på 200kHz og 8 personer deler samme frekvensbandet. De sender data i time slots etter hverandre. Hvis mobilen oppdager støy på den frekvensen den sender på, sender den en "klage" til basestasjonen og får byttet sin frekvensband i en såkalt "soft handshaking" uten at brukeren legger merke til.

 

 

For å jamme telefonen må du generere et bredt frekvensband i det aktuelle området og forsterke det opp. Mest sannsynlig vil du få problemer med forsterkerkretsen, siden forsterkere har en "GAIN-BANDWIDTH PRODUCT" som sier at hvis du øker forsterkningen så går det på bekostning av bandbredden.

 

Lykke til, men jeg tror at dette blir vanskelig for hobbyelektronikere uten dyp forståelse for hvordan GSM fungerer.

Jeg vet det kommer til å bli vanskelig men skal gjøre et forsøk iallefall..

 

skulle tro det hjelper om jeg leser igjennom dette:

 

LINK

Lenke til kommentar

Til alle som føler for og kødde med politiet... og syns at det er forsvarlig og ligge

over fartsgrensen:

 

De er først og fremst varslere men den dyreste kan scramble... med andre ord hindre politiet og lese av din hastighet! :thumbup:

 

LINK

 

Og ja de leverer til Norge!

 

:D

 

Nesten litt James Bond Aktig :p

Endret av chills
Lenke til kommentar

Er det ikke en ide å øve seg på litt mindre komliserte ting å jamme først for så å øke til litt mer avanserte ting som mobil/radar?? Ikke for å være negativ, men det er nok ekstremt vanskelig å kunne klare å jamme et radarsignal/en mobil. Hvertfall å jamme de såpass at signalene blir totalt ødelagt... Men visst er det mulig. så øv deg først på å jamme litt enklere ting koble feks en fjernkontrollmotaker til et skop og trykk i vei og studer jammingen

Lenke til kommentar
Er det ikke en ide å øve seg på litt mindre komliserte ting å jamme først for så å øke til litt mer avanserte ting som mobil/radar?? Ikke for å være negativ, men det er nok ekstremt vanskelig å kunne klare å jamme et radarsignal/en mobil. Hvertfall å jamme de såpass at signalene blir totalt ødelagt... Men visst er det mulig. så øv deg først på å jamme litt enklere ting koble feks en fjernkontrollmotaker til et skop og trykk i vei og studer jammingen

Det blir sikkert en lærerik og lang prosess... men ja har tenkt på å lage "ting" som jammer fjernkontroll til tv`n.... det hadde nesten vært litt morsomt! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...