Gå til innhold

Kjøpe spiller fra USA via JetCarrier


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg orker ikke vente på 6GB-versjonen av Zen Micro, og har derfor sett på muligheten til å bestille fra USA. Tidligere har toll og merverdiavgift skremt meg fra slike tanker, men så fikk jeg øye på et firma som heter JetCarrier (www.magnum.no).

 

Disse kara oppretter en mailbox-adresse i USA som jeg kan bestille til fra f.eks. amazon.com. Så mottar de pakken og omadresserer den til meg. Det hele til en forholdsvis lav pris på frakt og toll. Det høres jo veldig fint ut.

 

Så derfor har jeg et par spørsmål:

 

Noen som har erfaringer med JetCarrier?

 

Skulle jeg kjøpe en Creative-spiller fra USA, vil garantien fortsatt gjelde? Og hvis ja; vil garantien være den fra USA (90 dager full garanti), eller Norge (ett år)?

Endret av larsjh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nå gikk det kanskje litt for langt til at jeg kan hjelpe deg. Vel, hvis du registrer boplassen din i Sverige nær det postkontoret, og samtidig henter regningen på den aktuelle adressen, så kanskje det går. Men de har da moms i Sverige også, så hvorfor gjøre det så komplisert?

Lenke til kommentar

Kom vel til det jeg også, de ville bare la meg hente den fra Halden.

 

Men jeg har faktisk en postadresse i Sverige også, har nemlig en hytte der. Problemet er vel bare det at det er 5 timers kjøring en vei.

 

Men av garantiårsaker kommer jeg nok ikke til å kjøpe denne, Creative ville bare gi meg garanti på varer som var tilgjengelig i Europa, hvilket 6GB-versjonen ikke er, og i tillegg gjaldt bare den lusne 90-dagers garantien dersom produktet hadde vært tilgjengelig her.

 

Og siden spilleren virker å ha mye problemer, har tidligere hatt en 5GB som falt for det beryktede "headphone jack-problemet", velger jeg å vente..

 

Akk. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...