Pider Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Hei ! Jeg har tenkt til å sette en bærbar datamaskin i bilen, å har tenkt til å plassere den opp ned i taket slik at det går an å "flippe ned" skjermen. Dette medfører også at skjermbildet blir opp ned. Derfor trenger jeg et program for å snu skjermbildet, slik at skjermbildet blir rett. Programmet skal helst være til linux, men prgram til windows er også av interesse. Programmet skal kunne snu hele skjermbildet opp-ned, ikke bare film/foto. Vet dere om noen slike programmer? På forhånd takk for svar
MyBigMouth Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Skal jo være mulig ved å trykke ctrl+alt + piltastene .....tror jeg ihvertfall i Windows
BKB Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 går vel ann i Nvidia skjerm instillinger. ATI har sikkert også en løsning på det der.
Pider Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Skrevet 26. juni 2005 har prøvd det med ctrl + alt + piltastene, men det går nok ikke... (bruker xp nå...) noen andre forslag???
Pider Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Skrevet 26. juni 2005 Har også sett på skjerm-instillingene til nvidia, men fant ikke noe som kunne gjøre dette.
zokra Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 (endret) Har også sett på skjerm-instillingene til nvidia, men fant ikke noe som kunne gjøre dette. Da lette du ikke bra nok,se etter NVRotate, prøvd å oppdatere drivere? Endret 26. juni 2005 av zokra
Pider Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Skrevet 26. juni 2005 Fant det nå, men har ikke nvidia på den maskinen som skal brukes til dette... Har et ATI Rage mobility P/M AGP 2x Noen andre muligheter til å få dette til???
meankanin Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Tror det skal være innebygget funksjonalitet i windows xp til dette. vi fikk ihvertfall inn en maskin der jeg jobbet før hvor ungene i huset hadde klart å snu skjerbildet opp ned kan være noe på skjerkortet dog. men nå sjekket jeg på min maskin, den har ati skjerkort. Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> Rotation Om du ikke har det burde det vel holde å oppdatere ATI-driverene?
mariux Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-18383...ght-rotate.html Endret 27. juni 2005 av mariux
ventle Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> Rotation Om du ikke har det burde det vel holde å oppdatere ATI-driverene? Funket ikke for meg, selv med nyeste drivere Jeg sier ikke at det er den definitive grunnen, men det kan jo ha noe å gjøre med at jeg har ett 6 år gammelt Rage Pro Turbo AGP 2X skjermkort med 4 MB videominne på en Windows 98-maskin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå