Gå til innhold

Noen som kan Demoer?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle likt å lære meg Demo laging.. og har hørt at C++ er et greit språk å lage dem i, er det noen her på forumet som kunne tenke seg gi meg en kjapp innføring i hvordan man starter....

 

Det var kanskje litt mye å forlange, men noen som har noen pekepinner og kanskje et par linker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på dette foredraget og lærte alt enhver trenger for å begynne med demo-laging.

Vil anbefale å ta først se over powerpointen og deretter leke rundt med koden, musikk og utsene, deretter gå på google eller lignende og last ned noen fler demoer og prøv å tenk litt over hvordan de er lagd. Etterpå laster du ned noen bøker e.l. og tar det derifra. Lykke til!

 

Buffaloboy

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heihei!

 

For å sette opp ein c++ ide for demokoding i windows vil eg anbefale Dev-c++.

Hent også ned 'dev-pakken' for SDL og openGL. Velg nytt prosjekt -> multimedia -> SDL+GL, og du er i gang ;)

 

Dette er den 'reine' måten å starte på. (i motsetning til å bruke ein wrapper)

 

Eg ambefale deg følgjande steg:

* Lær deg C++

* Lær deg nokk SDL til å styre events og å sette opp eit vindu.

* Lær deg OpenGL

 

Grunnen til at eg meiner at SDL og OpenGL er vegen, er at desse er platformuavhengige. Du slepp dermed å være bindet til Windows i all evighet og bli nødt til å lære deg noko nytt viss du skal kode på f.eks linux seinare. Eg ønskar imidlertid ikkje at den diskusjonen skal oppstå i denne tråden, da det finnes ca 1000 andre tråder om kva som er best osv ;)

 

 

Angående Outracks GLWrapper vil eg oppfordre deg til å styre unna den. Eg seier ikkje du nødvendigvis skal styre unna alle 'wrappers' men GLWrapper bind deg til Windows (er ikkje platformuavhengige) og brukar ikkje eit kjent og standarisert format for modellar.

 

(no hard feelings, outracks :) )

 

Nokkre linker:

http://nehe.gamedev.net/ - Ein klassikar når det gjeld openGL.

 

http://www.opengl.org/documentation/ - Her finn du Redbook, openGL's heilage skrift :yes:

 

http://developer.nvidia.com/ - Tips og triks fra nvidia. Husk å styr unna dei som kunn fungerar på nvidia kort!

Lenke til kommentar

Heisann

 

vil først bare takke for alle svar....

 

Jeg var også på det foredraget på TG, men hadde ikke da planer om å starte selv, hadde bare lastet ned å sett et par demoer før det og viste ikke en gang hva det var...

Men fikk smaken for det etter det foredraget, men desverre skjønte jeg ikke stort der iom at jeg ikke kan/kunne noe om programmering.... tenkte jeg skulle lære meg det i sommerferien med det har blitt med tankene helt til nå.

Tok forleden dag å kjøpte meg en C++ For dummies bok... :tease: veit ikke om jeg får noe ut av den men det er hvertfall en start....

Håper detta går bra og lykke til videre dere som allerede er igang

Endret av strike8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...