P-in-P Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Ja, jeg bruker StrongDC++ til å laste ned med. SDC++ har mange forskjellige finuerligheter som ikke vanlig DC++ har, men hos meg er det noe rart! På slutten av filer (rundt 85-90%) av filer blir det liksom en vegg, hastigheten synker fra kanskje 200kbs til under 1kbs... Noen som vet hva dette skyldes og hva en kan gjøre for å fikse det?
aadnk Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 (endret) Dette er noe jeg også har merket meg, og jeg antar det er av konsekvens av den segmenterte nedlastingsfunksjonen i SDC++. Tar jeg ikke aldeles feil, lastes filer ned i flere segmenter/seksjoner på en statisk størrelse både i DC++ og SDC++ - det er kun i det sistnevnte programmet at hver og en av disse seksjonene kan fordeles på flere brukere, dog kan en ikke fordele én seksjon på flere brukere. Når en så når slutten av filen som skal lastes ned, er det følgelig få seksjoner igjen, og da kan det heller ikke være like mange nedlastingskilder å laste ned filen ifra. Til tider ender en så opp med få brukere, hvilket òg har en nokså lav overføringshastighet, og totalhastigheten synker deretter. Endret 25. juni 2005 av aadnk
P-in-P Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Skrevet 25. juni 2005 Joda, det du sier er jo fornuftig det, men har du noen gode råd/løsninger på dette problemet? Slow DL disconnects?
aadnk Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 (endret) Joda, det du sier er jo fornuftig det, men har du noen gode råd/løsninger på dette problemet? Slow DL disconnects? Dette kan nok ikke fikses fullstendig, men én mulig måte er vel å gå innpå hubber med brukere som har litt høyere overføringsshastigheter enn 1 kB/s. En annen er nok å, som du foreslår, benytte Slow DL Disconnects, der denne funksjonen simpelthen avbryter tilkoblingen til brukere med lave hastigheter. Dette gjøres ved å gå inn i File -> Settings -> Limits og markere for Enable slow downloads disconnecting samt When segmented downloading only (more than 2 active sources). Dernest må man sette noen passende verdier i kombiboksene nedenunder. Endret 25. juni 2005 av aadnk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå