Gå til innhold

ECS G551 med 1GB minnebrikke?


Anbefalte innlegg

Sitter her og funderer på om eg skal kjøpe ei minneoppgradering til min snart 2 år gamle ECS G551. Har 2x256MB frå før, Kingston PC2700 som kom med maskina då den vart bestilt frå Multicom.

 

Eg tenker på å kjøpe ein eller to 1GB-brikker, men er noko usikker på om dette er støtta. ECS sjølv seier at 1GB minne er totalt maks, medan brikkesettet i maskina støtter 2GB ifølge Intel.

 

Så då blir eg liksom noko usikker på om dette går. Er det nokon som faktisk har prøvd å sette 1GB-brikker i denne maskina?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne maskinen, men med to 512 brikker. Hadde det ikke vært for at skjermkortet svidde seg så jeg ikke kan bruke spill eller program som krever directx hadde det fremdeles vært en god maskin med mer enn nok minne.

 

Vurderer å sette inn to 1gb brikker i dell maskinen (i9300) men lurer på om det

er som å skyte en fugl med hagle.... "Litt" overkill....

:hmm:

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at det nettopp er hagle man bruker når man skyter fugl. Jeg tror du tenker på uttrykket; "Å skyte spurv med kanon"...

Vel, å skyte fugl med halge er faktisk overkill med unntak av om du skal dra tilbake til dinosaurusenes tid.... Men hvorfor i alle dager du skal diskutere dette på et spørsmål om ram tror jeg ikke engang gudene veit... :hmm:

Lenke til kommentar

Vel, da tror jeg du bør lese litt om småviltjakt.

 

 

Utklipp fra Direktoratet for naturforvaltning sine nettsider:

 

"Særreglar for småviltjakt

Til småviltjakt er det tillate å bruke haglgevær og rifle. Blir det brukt haglgevær, skal det berre vere mogeleg å ha to skott i hagla. Blir det brukt halvautomatisk rifle under småviltjakt, er det berre tillate å ha inntil tre skott i geværet (to i magasinet og eitt i kammeret).

 

Salongrifle (salonggevær) i kaliber 22 LR kan berre brukast til jakt på viltartar som er så store som eller mindre enn ein hare, men ikkje til hare. Salongrifle i kaliber 22 LR er derfor ikkje lovleg til felling av bl.a. storfugl, gjess, skarv og større viltartar.

 

Til jakt på gjæser, ender og vadarar unntatt rugde er det ikkje tillate å bruke blyhagl.

 

Det er lov å bruke fyllingskule/slugs under jakt på rådyr og villsvin.

 

Frå og med 1. januar 2005 er det forbode å bruke blyhagl til jakt.

 

Til å avlive gaupe, raudrev, grevling og villmink som er fanga i bås eller felle, kan ein nytte salongrifle, revolver eller pistol i kaliber 22 LR. Skottet skal då rettast mot hjernen til dyret."

Lenke til kommentar

Duden, seriøst, ikke meningen å være slem her, men du må enten ha store problemer eller altfor mye fritid. Hvordan i alle dager for du dette til å henge sammen med bærbare datamaskiner, ECS 551, ram, eller dette forumet overhodet...

 

Om jeg sier halge eller kanon så er da det samme f..., folk med iq over 10 vil forstå det, og det har ingenting med poenget å gjøre. Kilogram håper på fornuftige svar her, men må istedenfor lese om denne idiotiske og meningsløse diskusjonen. Skal du absolutt klage for du heller sende meg en personlig melding (ikke at du vil få svar...) eller så for du lage en tråd i off topic.

 

:nei:

Lenke til kommentar

Du skal prøve med en 1gb brikke pluss en 256mb brikke da? Jeg kjøpte en G900 ved juletider, men kunne (ifølge multicom) fremdeles ha max 1gb ram. Så det burde ikke fungere på den.... Men det er jo lov å prøve :thumbup:

 

Og som du sa, Let me know :yes:

Endret av DeVille_83
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hiver meg på denne tråden etter å ha funnet den med søkeverktøyet..

 

Jeg har også en G551 og jeg lurer på om det er vanskelig å installere minne på denne pcn selv og event hva slags minne jeg bør se etter. Jeg har en 512MB brikke installert pr i dag.

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar

Ikke noe stort problem å sette inn mer minne selv, hvis du skrur opp det lille hullet midt under maskinen kommer du til minnet. Dette kan du godt gjøre først bare for å se hvordan det ser ut.

 

Du sier du har en 512 nå, så da kan du jo kjøpe en 512 brikke til. I følge ecs er 1gb max (har ikke fått noe rapport på større enda....kilogram....).

 

på ecs side sider:

 

Memory

Expansion 2 slots of 200pin SO-DIMM DDR module, expandable up to 1GB system memory

Support DDR 266/333 module

 

dermed er det bare å finne minne til bærbar på nett butikk (mpx, komplett mm)

to eksempler:

 

f.eks 266mHz http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41620

 

eller 333mHz http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42500

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Har samme problem her...i manualen står det:

Main Memory

• 2 expandable memory slot up to 2GB,1GB per DIMM Max. with 512Mb technology

• 128/ 256/ 512 MB memory options

• Two 200 pin SO DIMM type memory slots

• 2.5V TSOP/CSP/WBGA DDR DRAM

• Supports DDR266/333 Synchronous DRAM

 

Jeg trenger sårt mer minne og vurderer å skaffe meg en Kingston 1GB brikke.

Kjøpte maskinen med 256MB og etter en stund puttet jeg inn en 512MB brikke, så da tenkte jeg på en 1GB brikke til slik at jeg får 1,5GB.

 

Noen med erfaring når det gjelder GB brikker på G551 som kan uttale seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...