Gå til innhold

ASUS P5AD2-E Premium og XP installasjon


Cyberbug

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer med dette kortet?

 

Setter opp DVD/CD rom som boot device, saver og starter opp på nytt.

Kommer til den blå XP setup skjermen som vanlig og installasjonsfilene lastes som normalt. Når de er ferdig lastet og skal videre kommer det opp en ny blå skjerm med error message og der stopper alt.

 

Prøver å installere XP på en WD Raptor 74GB og etter det jeg har forstått skal det ikke være nødvendig å trykke F6 for å laste HD drivere på et ICH6R HK.

 

Har tatt ut SATA disken og prøvd med en IDE disk og akkurat det samme skjer der. Har lastet min windows tilbake på min gamle maskin på SATA disken og det gikk som en drøm.

 

Ser at ASUS først leverte et bugga HK http://support.asus.com/faq/faq.aspx?model...SLanguage=en-us (sprø link, men det er på side 4 under tråden "Intel ICH6/ICH6R quality issue"

 

Nå har ikke jeg den nullen det er markert rundt på bildet. Imidlertid har jeg den "chipset ok" Kan jeg ha fått et bugga HK?

 

Må vel på linje med de fleste andre her ha installert windows "noen hundre" ganger opp igjennom tidene, men på dette kortet må jeg melde pass

 

:hmm:

 

Dette er delene:

 

OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition

Intel Pentium 4 650 3.4GHz/800 MHz/2MB

Asus P5AD2-E Premium hovedk. S775 I925XE

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA

 

Blir svært takknemlig om noen gidder å komme med forslag om hvordan man kan gjøre noe så enkelt som å installere et &%# windows xp på systemet mitt :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det er Win XP SP2. I brukermanualen (2-26) står det at at man må ha SP1 (2) FØR man kan bruke SATA disker?? Skal vel være mulig å foreta en clean install rett på SATA disken for det?

 

Kan jo være BIOS jeg roter i og da, var veldig mye der.

Med en IDE DVD-rom og 1 sata disk har jeg satt bios på Standard IDE --->Enhanched Mode ----> S-ATA, korrekt?

 

EDIT: Kan også nevne at inne i bios finner den HD, men så for jeg går ut og restarter er det bare "Device 1 not found" "Device2 not found" "device 3 Nec DVD" "Device 4 not found" virker som den ikke finner HD ute i "dos"

Endret av Cyberbug
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...