Gå til innhold

minne til Asus A8N-SLI Premium


DODweb.org

Anbefalte innlegg

Handlelista på Komplett er nesten ferdig, bank-kontoen er nesten fylt opp.. Det eneste jeg egentlig lurer på er hva slags RAM jeg burde ha. (Er totalt n00b på minne :dontgetit: )

 

Så langt er planen:

 

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA28MB 7200RPM NCQ

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket-939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,512KB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail

(tok vekk resten, regna ikke med at det var viktig, men hvem vet... og jeg tar en "billig-CPU" nå, for så å oppgradere til en 4000+ eller noe dualcore om ikke så alt for lenge.)

 

Hva slags minne ville folk kjøpt her? Jeg driver ikke med overklokking btw. Jeg vil ha 1024-brikker, sånn at jeg kan supplere etterhvert og til slutt få 4GB når VISA'n vil det. Tenkte å begynne med en eller to brikker nå, kommer ann på prisen.

 

Var på veg til å kjøpe 2x1024 3200 TwinMOS matched men fikk høre at T-M ikke var å anbefale. (jeg har kjørt dette på samtlige maskiner uten problemer..) Vil helst ha noe til rundt/under 1000,- per GB men det må være stabilt og helst ikke noen åpenbar flaskehals.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil en Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024 PC3200 64Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns være et bedre valg? Er jo CL2, som hvistnok skal være bedre enn CL3.

 

250,- mer / brikke, er det verdt det?

 

komplett sin side med den RAMen

 

som sagt, det jeg vil ha er god, stabil ram, trenger ikke store overklokkningsmuligheter, men jeg vil ha mulighet til å fylle DDR-slottene på HK. (Er bare litt bekymra her da en kamerat begynte med feil brikker og kunne ha max. 2 av 3 slots med den typen...) og pris rundt 1000,-/GB men vil heller gå opp i pris en ned i ytelse/stabilitet.

 

 

 

 

EDIT: Hmm. lese er dumt. :blush:

 

Ser ut som om det blir en "Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs" - ASUS selv sier at denne brikken er "qualified" og at det kan brukes i alle slottene som 2 par av 2 brikker. YAY!!

]her hvis ikke masse folk har masse dorlige erfaringer med dette da.. har aldri brukt noe annet en TwinMOS... er som når du skal på butikken og handle dopapir.. og du kommer til hylla og ser de ellevehudreogtoogåtti forskjellige typene... blir fort til at man tar det første og billigaste...

 

:whistle:

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...