anderfo Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har installert Foxit PDF for å vise PDF-filer. Jeg har imidlertid også installert Acrobat 6.0 Pro, som jeg bruker når jeg skal _lage_ PDF-filer. Problemet mitt er at selv om jeg har valgt Foxit som standard PDF-framviser, både i Windows generelt og i IE og Thunderbird, blir alltid PDF-filene åpnet i Acrobat (som tar minst 1min å åpne) og ikke i Foxit, når jeg kommer til en PDF-side på internett. PDF-filene på min harddisk får jeg åpnet greit i Foxit, det funker bra, men hvis jeg trykker på en link til et pdf-dokument åpnes det altså i Acrobat. Hvordan kan jeg unngå dette? Hvis det ikke er mulig å få Foxit til å ta styringa vil jeg ihvertfall heller at filene skal åpnes i Acrobat Reader enn i Acrobat Pro, siden Reader er langt kjappere. Acrobat Pro vil jeg helst bare bruke når jeg faktisk skal lage pdf-filer selv... Håper noen har gode tips her.
sofTest Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Du kan velge hvilket program som skal åpne en fil ved å velge Tools/Verktøy - File Types/Filtyper - PDF - Advanced/Avansert - Open/Åpne og browse deg frem til programmet som skal brukes, i et Explorer-vindu.
anderfo Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Skrevet 25. juni 2005 Du kan velge hvilket program som skal åpne en fil ved å velge Tools/Verktøy - File Types/Filtyper - PDF - Advanced/Avansert - Open/Åpne og browse deg frem til programmet som skal brukes, i et Explorer-vindu. Der er Foxit valgt, men dokumenter som åpnes via link i IE/Thunderbird blir likevel åpnet i Acrobat Pro...
sofTest Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Hva skjer hvis du går inn i de ulike programmene, og tar bort krysset for "Display PDF in browser". Da skal PDF-filene åpnes i et separat vindu, som om du åpner dokumetet fra disk.
anderfo Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Skrevet 26. juni 2005 Flott - fant det tilslutt i begge programmene (Reader og Professional) og nå fungerer det som det skal... Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå