Gå til innhold

Velge standardprogram for PDF

Anbefalte innlegg

Jeg har installert Foxit PDF for å vise PDF-filer.

Jeg har imidlertid også installert Acrobat 6.0 Pro, som jeg bruker når jeg skal _lage_ PDF-filer.

Problemet mitt er at selv om jeg har valgt Foxit som standard PDF-framviser, både i Windows generelt og i IE og Thunderbird, blir alltid PDF-filene åpnet i Acrobat (som tar minst 1min å åpne) og ikke i Foxit, når jeg kommer til en PDF-side på internett. PDF-filene på min harddisk får jeg åpnet greit i Foxit, det funker bra, men hvis jeg trykker på en link til et pdf-dokument åpnes det altså i Acrobat.

Hvordan kan jeg unngå dette?

Hvis det ikke er mulig å få Foxit til å ta styringa vil jeg ihvertfall heller at filene skal åpnes i Acrobat Reader enn i Acrobat Pro, siden Reader er langt kjappere. Acrobat Pro vil jeg helst bare bruke når jeg faktisk skal lage pdf-filer selv...

Håper noen har gode tips her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan velge hvilket program som skal åpne en fil ved å velge Tools/Verktøy - File Types/Filtyper - PDF - Advanced/Avansert - Open/Åpne og browse deg frem til programmet som skal brukes, i et Explorer-vindu.

Der er Foxit valgt, men dokumenter som åpnes via link i IE/Thunderbird blir likevel åpnet i Acrobat Pro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...