anderfo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg har installert Foxit PDF for å vise PDF-filer. Jeg har imidlertid også installert Acrobat 6.0 Pro, som jeg bruker når jeg skal _lage_ PDF-filer. Problemet mitt er at selv om jeg har valgt Foxit som standard PDF-framviser, både i Windows generelt og i IE og Thunderbird, blir alltid PDF-filene åpnet i Acrobat (som tar minst 1min å åpne) og ikke i Foxit, når jeg kommer til en PDF-side på internett. PDF-filene på min harddisk får jeg åpnet greit i Foxit, det funker bra, men hvis jeg trykker på en link til et pdf-dokument åpnes det altså i Acrobat. Hvordan kan jeg unngå dette? Hvis det ikke er mulig å få Foxit til å ta styringa vil jeg ihvertfall heller at filene skal åpnes i Acrobat Reader enn i Acrobat Pro, siden Reader er langt kjappere. Acrobat Pro vil jeg helst bare bruke når jeg faktisk skal lage pdf-filer selv... Håper noen har gode tips her. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du kan velge hvilket program som skal åpne en fil ved å velge Tools/Verktøy - File Types/Filtyper - PDF - Advanced/Avansert - Open/Åpne og browse deg frem til programmet som skal brukes, i et Explorer-vindu. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Du kan velge hvilket program som skal åpne en fil ved å velge Tools/Verktøy - File Types/Filtyper - PDF - Advanced/Avansert - Open/Åpne og browse deg frem til programmet som skal brukes, i et Explorer-vindu. Der er Foxit valgt, men dokumenter som åpnes via link i IE/Thunderbird blir likevel åpnet i Acrobat Pro... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hva skjer hvis du går inn i de ulike programmene, og tar bort krysset for "Display PDF in browser". Da skal PDF-filene åpnes i et separat vindu, som om du åpner dokumetet fra disk. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Flott - fant det tilslutt i begge programmene (Reader og Professional) og nå fungerer det som det skal... Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå