Gå til innhold

Varme i Shuttle


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om temperaturen i min Shuttle pc er litt høy, men spør igjen dere.

 

Dette er da temperaturen i grader:

 

Hovedkort - 46

CPU - 53

PWM - 48

WDC WD1600PB-98FBA0 - 45

 

BTW: Kjølevifta mi går 2220 RPM...er det bra?

 

Så, er temperaturen lav nok til at jeg kan la den stå på i et par dager, uten å risikere noen form for skade på innholdet i maskinen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt greie temperaturer det der.

Du kan jo gå inn i BIOS og slå på Shutdown temp. Når CPU kommer til xx grader, så slår maskinen seg av.

Du kan la den stå på i noen dager med de temperaturene der, ingen problem.

Selv om harddisken var litt varm, så skal den ikke ta skade av det.

Lenke til kommentar

Ok. Harddisken er den nederste av de jeg lista opp?

Det kan nevnes at jeg har kabinettet på, så tempen er litt lavere når det er av. Men disse temperaturene bør vel gå til et LAN som varer fra fredag til søndag, eller? :)

 

EDIT: Forresten, hva bør jeg sette Shutdown temp på?

Endret av ITT
Lenke til kommentar

Hm...Nå ser det ut til at temperaturene har steget et par grader. Har vært slik i en halvtimes tid nå...Er det noe jeg kan gjøre for å redusere varmen inni?

 

Setter også pris på om noen kan fortelle meg hvordan jeg setter Shutdown tempen...

Lenke til kommentar

*Bump*...

Nei du må nok være litt mer tolmodig ja ;)

 

Først; Spørs litt ved hva slags belastning du har de temperaturene du oppgir ved.

 

 

Men Jeg kan ikke se at du sier hva for et hk (eller bios) du har, og ikke ser jeg det i profil heller.

Det er desverr slik at ikke alle bios/hk har denne funksjonen. Ingen av min Asus feks. Men du finner den sansyneligvis i så fall i en "power" ,"system monitor" eller noe i den retning meny.

 

Igjen litt avhengig av hk, kan du som nest beste løsning kanskje innstallere et overvåkningsprogram som gir alarm ved en gitt temperatur.

 

Forøvrig syns jeg dine temperaturer ser helt greie ut, men har en liten følelse av at du kanskje kunne hatt bitte litt bedre luftsirkulasjon i kabinettet. Det ser for meg ut som du har rundt 40 grader på luften i kassa, det er litt høyt. (Hvis dette ikke er ved full belastning da.)

Men det er uansett ingen direkte fare før rundt 70 på cpu, og 55 på hd

Lenke til kommentar

jeg kjenner meg igjen i det her ITT. når jeg fikk shuttle ifjor var jeg også griseredd for temperaturen. men bare ro ned :) hvis du har shuttle regner jeg med at du har amd, og de er bygd for å tåle endel varme. drit i shutdown temp. bare skjekk litt på pcen av og til. det holder med en shutdown i 5 minutter. bare pass på at det ikke går over 90, for da kan ting begynne å smelte :w00t:

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar.

pcp160, du snakker om et slags overvåkningsprogram. Har du et tips til et slikt program?

Og hva kan jeg gjøre med å forbedre luftsirkulasjonen, som du sier?

Endret av ITT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...