Gå til innhold

Modding av kabinett!


Anbefalte innlegg

Okey! Jeg er helt newb på forumet, men skal gjøre så godt jeg kan!

 

Jeg har tenkt til å modde på kabinette mitt! men vet ikke helt hvordan jeg eventuelt skal ha det! Skal ikke ha noe avansert med det første! Kanskje bare en respray,plexi,og katode!

 

Ser for meg kanskje at det går fra svart til en annen farge (som jeg ikke har bestemt meg for ennå) Kanskje og en text som jeg lakker på, f.eks at texta går over hele ene sidepanelet, og hvis jeg skal ha to forskjellige farger, at texta liksom er "omvendt". Enten det eller noe tribal mønster! Tenker en del på litt sterke farger... f.eks svart og sjokk rosa.. eller svart og blått! men da blir det ikke sjokk blått! heller en del forskjellige nyanser! (KANSKJE gull :p ) da eventuelt svart kabinett md gull tribal mønster på, og rødt lys inni selve pc'n!

 

Skal kanskje ha en Metallica logo på siden(er stor fan)! men har ikke bestemt meg helt enda! Skal ha enten blått eller rødt lys på innsiden!

 

Har ikke kommet fram til noen pris enda, dette siden jeg akkurat har begynt på prosjektet!

 

 

Legger med et bilde av kabinettet mitt for alternativ respons!

 

 

 

Hva tror dere? Er det gjennomførbart? eller må jeg eventuelt ha nytt sidepanel? tenker en del på de små lutfehullene på siden!!

 

Håper på respons!

 

-Thappaz

 

Edit:

Legger ved en link slik at dere tydligere kan se hullene som jeg mener lager problemer!

data.jpg

post-226-1119473419_thumb.jpg

Endret av Thappaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg vil si er velkommen til forumet ;)

 

Dette høres veldig gjennomtenkt ut og veldig spennende :D Noe du kan gjøre når du skal lakkere over hulla er å ha litt avstand under slik at lakken ikke hoper seg opp;)

 

Lykke til videre ;)

 

Edit: Kommer til å følge med :p

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

 

Dette høres veldig gjennomtenkt ut og veldig spennende :D Noe du kan gjøre når du skal lakkere over hulla er å ha litt avstand under slik at lakken ikke hoper seg opp;)

Jeg tenker mest på hullene hvis jeg skal skjære ut noe i panelet! om de kan forårsake noen problemer hvis jeg skal ha noe over hele sida! :p

Lenke til kommentar
Det første jeg vil si er velkommen til forumet ;)

 

Dette høres veldig gjennomtenkt ut og veldig spennende :D

Skulle det være en ":tease:" istedenfor der? For dette er jo ikke gjennomtenkt at all, dette er bare masse forskjellige ideèr

Det er gjennomførbart å modde kabinettet, men hva skal du egentlig gjøre? Har du en skikkelig plan? Hva med ett gjennomført Metallica-tema?

Velkommen til forumet btw

Lenke til kommentar
Det første jeg vil si er velkommen til forumet ;)

 

Dette høres veldig gjennomtenkt ut og veldig spennende :D

Skulle det være en ":tease:" istedenfor der? For dette er jo ikke gjennomtenkt at all, dette er bare masse forskjellige ideèr

Det er gjennomførbart å modde kabinettet, men hva skal du egentlig gjøre? Har du en skikkelig plan? Hva med ett gjennomført Metallica-tema?

Velkommen til forumet btw

Heh, må ha vært skikkelig trøtt da jeg skrev dette ;) Men det er i allefall en ide, alt begynner med en ide :p

 

Edit: Typo

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Update!

 

Tror KANSKJE jeg skal droppe Metallica temaet, blir kanskje for vanskelig siden jeg ikke har noe tidligere erfaring!

Men jeg tror kanskje jeg skal gå for et Half Life 2 tema!

Det første som slår meg da hvis jeg skal få det slik jeg vil, er at jeg må få meg 2nye sidepaneler! Har tenkt til å først spraye over ene panelet md oransje, slik at dette blir en klar og fin farge! Deretter tar jeg og klistrer på et lambada window etch

 

 

SWETHL2.JPG

 

Så tar jeg og sprayer over dette igjen med svart! Når lakkingen er ferdig fjerner jeg "klistermerke", slik at det sitter igjen en fin og oransje hl2 logo :D

Dette skulle da være på den siden der man ikke kan "se inn" i pcn.

 

På det andre sidepanelet, ser jeg for meg at jeg enten skjærer ut teksta Half Life 2 med den velkjente lambadaen istedet for A! (ser litt mer stilfult ut da ;) Men jeg har heller ikke peiling på hva slags lys jeg skal bruke! Mener ikke fargen men heller HVA jeg burde investere i! Noen tips? Er det fare for at lyset får ting til å smelte?

 

Legger ved to bilder som kanskje kan være "scratch" for sånn ca hvordan jeg vil ha det.

Sidepanelet som jeg tenkte d kunne være lys i !

sidepanel1.jpg

Ide-en om spraying og window etch

sidepanel2.jpg

Men er ikke helt sikker igjen :blush::p Er liksom litt hype på detaljer! Kanskje jeg også kunne tatt og skjært ut en hel "rute" fra panelet og så tatt og så brukt den hl2 window etchen på der igjen!

 

Håper på respons

-Thappaz

Lenke til kommentar

Litt av vitsen med dette forumet er å poste idéer og tanker ;) Så ikke vær så hard mot våre nye medlemmer :D

 

Skal du lakkere kabinettet ville jeg ha anbefalt å pusse ned forrige lakk, grunne og lakkere, eventuellt ha klarlakk over det igjen.

 

Når det gjelder sidedører så trengs ikke disse å kjøpes nye ;) Om disse hulla i siden kommer til å være et problem så kan du sparkle over, men er kanskje ikke så bra for luftgjennomstrømmingen.

 

Vindu i venstre sidedør er alltid en bra ting ;) Bare husk at da må en holde orden inne i maskinen slik at det ser bra ut.

 

Om du skal ha vindu kjøp deg en HL2 etch som du kan finne her.

 

På andre siden kan du beholde planen med å lakkere merket på ;) Bare husk at det ser finest ut om merkene er på lik linje :p

 

Sats på orange som grunnfarge, ha orange kald katode (neon som noen kaller det) inne i maskinen.

 

Dette høres bra ut, og får håpe at noe av det jeg har skrevet hjelper :S

Lenke til kommentar

Okey! Jeg går for HL2 utseende! :D spiller nesten ikke noe annet! Og ser for meg at det kommer til å se ganske nice ut når jeg blir ferdig! Tror forresten at jeg skal gjøre med plexien noe sånt som Mèndel gjorde! gjøre det "dosete"! tror dette blir best siden jeg ikke gidder å holde orden inne i pcn min :p

 

Men hva burde jeg pusse vekk den gamle lakken med? Pussepapir? Maskin?

Itilfelle pussepapir: hvor "sterkt"?

 

Og angående fronten, er det bare til å lakke over den og? Eller må jeg fjerne lakk der og? :p Ser for meg at det kanskje blir litt "kjedelig" med bare svart!?

 

Men uansett, da blir det enten rødt eller oransje lys inni! Må ha noe som lyser opp! :p

tror jeg går for oransje pga temaet! Håper dere kan gi noen annbefalinger på hva som er "best".

Har jo også et "toppdeksel" som ligger på toppen av pcn! Kommer ikke på hva jeg kan ha der, om jeg bare skal ha det svart, eller om jeg skal ha noe pynt der også!

 

Kommer med update så snart jeg har fått snakket med "fatter'n" :p tror ikke jeg bestiller lakk på internett! Får se hvordan det hele utvikler seg!

 

-Thappaz

 

Edit:

tror nok jeg skraper sammen alt jeg trenger av matiale først. før jeg begynner på selve "moddingen"! Så må nok skuffe dere som gjerne vil se noe tidlig arbeid :tease:

Endret av Thappaz
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...