Gå til innhold

Diablo II LOD, hjelp med sorceress!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har en level 46 Sorceress som hovedsaklig bruker Static Field og Blizzard, jeg ser for meg at dette kan bli et problem på nightmare/hell når monsters begynne å bli "imune to cold" da jeg ikke kan avlive noen med Static Field. Jeg lurer altså på hvilken spell jeg kan bruke til å ta knekken på cold imunes. Firewall?

Jeg spiller foresten BARE single player, og er nylig ferdig med Act 5 normal, Normal gikk VELDIG lett med blizzard/static field (/players 8)

Jeg setter også pris på anbefalinger til utstyr (feks hva jeg bør gamble etter)

Håper folk kan komme med forslag til skills (feks hvilke jeg bør maxe) og stats!

120 Strenght (satser på rundt 170 her)

25 Dexterity (kanskje opp til 45, tviler på at jeg setter mer her)

35 Vitality (Ingen ting mer her, de poengene jeg satt gjorde det lett i begynnelsen såfall :p )

130 Energy (resten)

De jeg har sattset mest på:

10 Warmth

7 Energy Field

6 Cold Mastery

7 Blizzard

10 Static Field

1 Telekinesis

1 Teleport

Spells jeg har for å få de andre:

1 Ice Bolt

1 Charged Bolt

1 Chain Lightning

1 Glacial Spike

1 Frost Nova

1 Ice Blast

Endret av gsn
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er ingen ekspert, men har spilt gjennom på Hell med sorc(var 82 etter Baal var tatt, noe som ikke er fryktelig høyt), og etter min mening så er denne sorcen din litt "ute å kjøre". Skal man spille SP, så er det alltid greit å satse på dualtree og maxe tre eller 4 skills. Slik min var laget, hadde jeg 20 på Blizz, FB, GS og Meteor. Du har etter min mening kastet vekk en del viktige poeng på Static og Energy Shield, som kun trenger 1 poeng og får resten fra +skills items. Static øker kun radius, noe som ikke er nødvendig ettersom du kan teleporte relativt hurtig frem og tilbake. Det samme gjelder Energy Shield som ikke bør maxes da du vil få store problemer med mana-drain på Hell, da er det bedre med et 70/30 mana/life loss, noe du får ved å la Energy field bli på 1p og la +skills pumpe den til 6-10p.

Samme med Cold Mastery, kun 1 poeng der og det etter resten av skillsene på cold treet er maxet. Masteries på Sorc pumpes primært kun etter builden er ferdig.

Glacial Spike er en ting du bør vurdere pga freeze av store grupper, men vurderer du den, så må den maxes siden tiden for freeze kun er 1/4 av hva den er på Norm og den gir bra synergy til Blizzard.

Statsmessig så er Str din fin, men dex bør pumpes til 45 da noen av de bedre orb'sene krever såpass. Energy er bra, men ville hatt litt mer på vit, men kun dersom du følger det jeg sa om Energyshield.

Ikke glem å ta godt vare på Merc'en din, slitsomt i begynnelsen, men 100% nødvendig når du er på Hell. Ikke kjøp ny underveis. Når du vet hvem du vil ha, så hold på den og vær sikker på at den lvler samtidig med deg(ikke mer 2-3 lvl forskjell). Tipper du har bruk for en Barb, men siden jeg spillte sammen med en Necro så var det ikke så viktig for meg.

Nå er jeg en lvl 92 Necro, men mercen min er livsviktig når jeg spiller alene selvom jeg har over 20 minions...

Endret av BioNor
Skrevet

FB og GB = Fireball? og ?

Jeg har lyst å satse litt på fire tree, da jeg allerede nå har møtt på noen cold imunes. jeg skal ikke ta mer på static field eller energy shield, den ekstra radiusen jeg får på static field gjør at jeg ikke blir så utsatt (trenger ikke å være så nærme monsters), Enegy shield er svært effektivt på den level jeg har nå, men du har rett jeg burde tatt litt mindre her, men 1 syntes jeg er svært lite.

Er nå på act II nightmare og har skaffet meg en def merc der, skal sikkert ha meg ny når jeg når act 5 nightmare.

Men som sagt, hvilke spells bør jeg maxe på fire tree? er litt skeptisk til metor da det tar så lang tid før den kommer ned :p men kan jo være jeg tar feil :)

Skrevet (endret)

GS=Glacial Spike

Når det gjelder Static Field, så ikke glem at den kun får monstre til 75% på Hell, 50 på NM og nesten 0 på Norm...og radiusen blir høy nok ved hjelp av +skills items. Å bruke poeng der ER bortkastet.

Fireball er det du bør satse på som spam, og Meteor så ofte som mulig ellers(den har en delay), så bruke Meteor og spam FB mellom hver Meteorstrike eller Blizzard eller begge.

Husk at de fleste monstre på Hell har to immunities , så å det kan fort bli veeeldig vanskelig om du ikke spesialiserer deg innenfor to trær + 1p på Static og TP. Syntes det var et helvete å møte Fire og Cold immunes uten Necro med lower res.. Cold og Fire er den beste comboen, "Freeze them and kill'em":-)

Spiller du kun SP, så drit i mf hvertfall og gå for så mye res som mulig.

Mercen din bør ha minst 15% ls til sammen fra hjelm og våpen...når han nærmer seg lvl 80, så klarer han seg selv uten at du må mate han med potions...

EDIT: Litt feil på prosentregningen min der:-)

Endret av BioNor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...