Gå til innhold

ACER FERRARI 4000 - Turion 64-basert bærbar PC


Anbefalte innlegg

Hei.

Militæret nærmer seg, og jeg er fortsatt fristet til å kjøpe denne maskinen, men har altså noen spørsmål:

 

Det snakkes om en ny ferrari-modell som er "rett rundt svingen". Hvilke oppgraderinger vil denne ha? I og med at jeg ikke har råd til å bruke mer penger på bærbar enn det ferrari 4005 koster nå, er det vel heller interessant hvor mye denne dropper i pris når den nye kommer, og når dette er?

 

Ser de selges i xp pro og xp home versjoner, men ganske gode prisforskjeller. I og med at jeg eier en xp pro lisens er det vel ikke noe poeng i å gå for noem er enn home-versjonen?

5394879[/snapback]

Jeg regner med at en eventuell ny modell vil legge seg der dagens modell er i dag prismessig. Jeg har ingen anelse om hvilke oppgradéringer den vil ha, men jeg håper at den vil benytte en Turion MT-prosessor, siden de bruker mindre strøm. Samtidig så håper jeg på bedre skjermkort, og kanskje bedre skjerm og harddisk. Jeg håper at batterilevetiden blir lenger enn dagens modell. Isåfall vil jeg nok kjøpe en slik pc.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cs funker fint her med høyeste oppløsning. Battlefield 2 går helt greit, med middels oppløsning og details..Men det er verre med den støyen maskinen lager...Viftene går jo konstant! Hvis denne maskinen får 7/10 på støy i de fleste testene, burde xpsen fått 11/10!

 

Noen som vet om noen tiltak?

 

yokko

5294061[/snapback]

 

 

Når du sier at vifta går konstant - gjelder dette kun når du spiller eller alltid?

 

jobbet med en Ferrari 3400 for noen uker siden - der manglet AMD driveren for å få CPU til å gå ned - den gikk alltid på full rulle og vifta gikk alltid. Eieren ble veldig fornøyd da jeg fikk rettet på dette.

5353137[/snapback]

Jeg merker at viftene går enda mer intenst når jeg spiller.... Når jeg bare surfer, eller bruker den til lette programmer går viftene konstant. På min kjærestes HP maskin bråker ikke viftene slik det gjør på min ferrari. Og hun har en jallaballa pc til 6000kr. Det er en sampron 2800 prosessor som står i hennes. Og ja jeg vet at grafikkortet bruker endel fan kraft, men uansett.... Det snakk om en pc som er nesten 3 ganger dyrere... Jeg nekter å tro at denne maskinen skal være slik....

Men takk...

Lenke til kommentar
Cs funker fint her med høyeste oppløsning. Battlefield 2 går helt greit, med middels oppløsning og details..Men det er verre med den støyen maskinen lager...Viftene går jo konstant! Hvis denne maskinen får 7/10 på støy i de fleste testene, burde xpsen fått 11/10!

 

Noen som vet om noen tiltak?

 

yokko

5294061[/snapback]

 

 

Når du sier at vifta går konstant - gjelder dette kun når du spiller eller alltid?

 

jobbet med en Ferrari 3400 for noen uker siden - der manglet AMD driveren for å få CPU til å gå ned - den gikk alltid på full rulle og vifta gikk alltid. Eieren ble veldig fornøyd da jeg fikk rettet på dette.

5353137[/snapback]

Jeg merker at viftene går enda mer intenst når jeg spiller.... Når jeg bare surfer, eller bruker den til lette programmer går viftene konstant. På min kjærestes HP maskin bråker ikke viftene slik det gjør på min ferrari. Og hun har en jallaballa pc til 6000kr. Det er en sampron 2800 prosessor som står i hennes. Og ja jeg vet at grafikkortet bruker endel fan kraft, men uansett.... Det snakk om en pc som er nesten 3 ganger dyrere... Jeg nekter å tro at denne maskinen skal være slik....

Men takk...

5396135[/snapback]

Jeg tror ikke maskinen skal være slik. Mange har kjøpt modellen og vært fornøyd. Men er det mulig at det har kommet inn støv eller lignende i vifta? Det er selvsagt mulig at det er produksjonsfeil på vifta.
Lenke til kommentar
hadde vært digg om de hadde lagd en med en intel core duo prosessor og ati x1600 skjermkort :D evnt geforce 7800 go eller noe sånt.

5396548[/snapback]

Du snakker om Acer 8200

Omtrent som en Ferrari 4000, samme type karbonlokk, men bare oppdatert chassis og uten den røde fargen :p

 

Ferrari 4000 er basert på 8100, så det kommer nok en Ferrari basert på 8200 chassis med AMD prosessor snart også, siden Ferrari er sponset av AMD

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
hadde vært digg om de hadde lagd en med en intel core duo prosessor og ati x1600 skjermkort :D evnt geforce 7800 go eller noe sånt.

5396548[/snapback]

Du snakker om Acer 8200

Omtrent som en Ferrari 4000, samme type karbonlokk, men bare oppdatert chassis og uten den røde fargen :p

 

Ferrari 4000 er basert på 8100, så det kommer nok en Ferrari basert på 8200 chassis med AMD prosessor snart også, siden Ferrari er sponset av AMD

5396611[/snapback]

 

 

men den er ikke like smud utseendemessig :p

Lenke til kommentar

har titta litt i notebookforum... Det er ikke bare jeg som er misfornøyd. Så jeg vet ikke om det er en produksjonsfeil. Men det er merkelig at den støyer slik. I testen på dinside fikk maskinen8/10 på støy (full journalist).Da har han virkelig ikke tasta på en ordentlig centrino maskin. Jeg hadde en xps før, på støy var den helt konge...i forhold...

 

Er det noen som vet om noen forhandlere av ferrari i oslo? for da kunne jeg eventuelt ta med maskinen og sammenliknet med en annen maskin...

 

Men takk skal du ha effikan

 

yokko

Lenke til kommentar
har titta litt i notebookforum... Det er ikke bare jeg som er misfornøyd. Så jeg vet ikke om det er en produksjonsfeil. Men det er merkelig at den støyer slik. I testen på dinside fikk maskinen8/10 på støy (full journalist).Da har han virkelig ikke tasta på en ordentlig centrino maskin. Jeg hadde en xps før, på støy var den helt konge...i forhold...

 

Er det noen som vet om noen forhandlere av ferrari i oslo? for da kunne jeg eventuelt ta med maskinen og sammenliknet med en annen maskin...

 

Men takk skal du ha effikan

 

yokko

5396750[/snapback]

Nettbutikken til butikk-kjeden "expert", best-buy, har modellen i sin nettbutikk. Så da er det kanskje mulig at også expert har den? Og det må vel finnes expert i Oslo? Men jeg kan ta feil.
Lenke til kommentar
Hei.

Militæret nærmer seg, og jeg er fortsatt fristet til å kjøpe denne maskinen, men har altså noen spørsmål:

 

Det snakkes om en ny ferrari-modell som er "rett rundt svingen". Hvilke oppgraderinger vil denne ha? I og med at jeg ikke har råd til å bruke mer penger på bærbar enn det ferrari 4005 koster nå, er det vel heller interessant hvor mye denne dropper i pris når den nye kommer, og når dette er?

5394879[/snapback]

Tenker at 4005 forsvinner fra markedet ganske så fort nå en ny modell kommer. Vil vel derfor ikke synke så veldig mye mer i pris.

 

Ser de selges i xp pro og xp home versjoner, men ganske gode prisforskjeller. I og med at jeg eier en xp pro lisens er det vel ikke noe poeng i å gå for noem er enn home-versjonen?

Om jeg ikke tar feil, så er det forskjell på skjermen og mellom home og pro versjonen, og ikke bare windowsen. Proen har vel høyere opplsning!

Lenke til kommentar
har titta litt i notebookforum... Det er ikke bare jeg som er misfornøyd. Så jeg vet ikke om det er en produksjonsfeil. Men det er merkelig at den støyer slik. I testen på dinside fikk maskinen8/10 på støy (full journalist).Da har han virkelig ikke tasta på en ordentlig centrino maskin. Jeg hadde en xps før, på støy var den helt konge...i forhold...

 

Er det noen som vet om noen forhandlere av ferrari i oslo? for da kunne jeg eventuelt ta med maskinen og sammenliknet med en annen maskin...

 

Men takk skal du ha effikan

 

yokko

5396750[/snapback]

 

computercity (Alna) selger den, har sett 4005 der...har ihvertfall hatt den før, men har ikke vært der på noen måneder, så ikke 100%

Lenke til kommentar
men den er ikke like smud utseendemessig  :p

Største forskjellen er vel rødfargen på siden? :p

i_109051-470x10000.jpg

Ferrari4000.jpg

 

Om jeg ikke tar feil, så er det forskjell på skjermen og mellom home og pro versjonen, og ikke bare windowsen. Proen har vel høyere opplsning!

5397973[/snapback]

Etter det jeg har sett så er det samme oppløsning på XP Home og XP Pro versjonen.. Har også lest noe lignende, men har ikke sett den XP Home versjonen med lavere oppløsning. Prisforskjellen vil også si at det bare er OS som er forskjellen.

 

Jeg har snakket med en Expertbutikk i Lillehammer, de tar den ikke inn hvis ikke noen skal ha den.. Det er hvertfall ikke standard i varesortementet

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Men vil dere si at det er et dårlig valg å gå for ferrari 4005 i og med at det er en oppgradering rett rundt svingen? Travelmate 8200 ligger vel rundt 22000 kr når den kommer, og det er uansett for mye for meg...

5398198[/snapback]

JA, dårlig valg! Syntes jeg da..

 

For bare litt mer penger får du mye bedre PC hvis du velger 8200..

Kanskje verd å vente på nye Ferrari?

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Bytt ut to av bokstavene ÆØ eller Å så har du gjort om det danske tastaturet til norsk :)

 

Den prisen er en veldig bra pris da!

 

Prisen for Acer TravelMate 8202WLMi er for tiden 19 609 kr.. Men det er altså før den er lansert

 

Det er altså 4000 kr mer for 8202, spørs om det er verd det..

Må nok vente til en grundigere test for å finne ut det!

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Bytt ut to av bokstavene ÆØ eller Å så har du gjort om det danske tastaturet til norsk :)

5404558[/snapback]

Får jeg kjøpt bokstavene enkeltvis? (hos Acer?) Og så er det bare å stille inn på norsk tastatur i windows/Linux?

5404938[/snapback]

 

 

 

Tror kun det er "æ" og "ø" som er byttet plass ifra det danske og det norske keyboardet, vertfall slik det er hos Ferrarien til kompisen min som kjøpte ifra shg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...