Gå til innhold

PC4000 eller PC3200, store prisforskjeller på 3200


blablabla21

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med finne minnekort, har sett på disse to:

 

Crucial PC4000 BallistiX DDR 512MB CL2,5 Non-parity, 2.8V, 32Meg x 64, 184pin

Vår pris: kr 929,-

 

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin

Vår pris: kr 829,-

 

men når det gjelder PC3200 kort får man PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit for 899,- og det er jo prisen for et Crucial kort alene... er virkelig forskjellen så stor på de forskjellige merkene?

 

Trenger en minne brikke som egner seg til spill, har m-atx kabinett med 300W og skal kjøpe et Asus 6600 kort (128 eller 256 kort), holder det med strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye forskjell på de forskjell på de forskjellige merkene (timings, hvor langt de klokker, hvor mange volt de tåler) Forskjellen på PC3200 og PC4000 er hastigheten på minnet, 400mhz eller 533, men hvis du kjøper kvalitets minne på 400 kan dette ofte yte bedre enn dårlig 533 minne. Ocz sinne minnebrikker (ikke minnekort) er eksempler på minne som yter bra, bra timings, tåler mye og kjører stabilt på høye frekvenser!

Håper du ble litt klokere av dette, hvis du ikke forstod hva jeg mente så spørr videre!

 

-MortenGj

Lenke til kommentar
Det er mye forskjell på de forskjell på de forskjellige merkene (timings, hvor langt de klokker, hvor mange volt de tåler) Forskjellen på PC3200 og PC4000 er hastigheten på minnet, 400mhz eller 533, men hvis du kjøper kvalitets minne på 400 kan dette ofte yte bedre enn dårlig 533 minne. Ocz sinne minnebrikker (ikke minnekort) er eksempler på minne som yter bra, bra timings, tåler mye og kjører stabilt på høye frekvenser!

Håper du ble litt klokere av dette, hvis du ikke forstod hva jeg mente så spørr videre!

 

-MortenGj

 

Ble noe klokere ja ;)

 

Så bare på tilbehør til dette hovedkortet ASUS A8NE-FM på komplett, kan ikke huske å ha sett noe OCZ minnebrikke der...

 

Prisforskjellen mellom PC4000 og PC3200 er jo ca bare 100 kr og er samme produsent, trenger ikke det beste bare det funker greit til å spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...