Gå til innhold

enkelt-prog-design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss du skal lage en litt stilig hjemmeside med litt animasjoner og sånt morro, vill jeg anbefale Macromedia Flash 5.0. Eneste ulempen med dette er at ikke alle har flash plug-in på maskinen sin. En ting som er greit å gjøre da er og lage en startside som de kan velge om å kjøre Flash eller html hjemmesiden.

Dette kan kanskje bli litt mye å lære seg bare for å lage en hjemmeside, da vil jeg anbefale deg å ta en titt på Dreamweaver 4(også fra Macromedia).

 

Uansett så er det morro å lage hjemmesider :smile:

Lenke til kommentar

Det KLART beste rene webdesignprogrammet er Macromedia Dreamweaver. Last ned Dreamweaver 4 eller MX. MX er nyest. Støtter ALL HTML, det aller meste av script og masse annet praktiske greier.

 

_________________

MB :: MSI KT3 ULTRA-ARU Socket-A

CPU : AMD Athlon XP 2000 1.667GHz

GPU : Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

RAM : Apacer 512MB DDR PC-333 PC2700 Orginal

 

[ Denne Melding var redigert av: PlastBox på 2002-07-24 11:56 ]

Lenke til kommentar

Gjør som meg.. Skissèr diverse layouts på papir først, deretter så leker du deg frem i photoshop for å lage et par dummies få det over i mindre bildedeler og litt sånn diverse.. Finnes utallige mange photoshoptutorials hvor du lærer å få dem på nett også videre.. Deretter bruker du dreamweaver el. for å redigere dem videre :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Design skisse:

 

Lag en grunnskisse i bildebehandlings eller grafikk programmet du foretrekker å bruke.

 

Importer bildet i Dreamweaver og bruk det som bakgrunnsbilde når du bygger opp layouten; Høyreklikk bakgrunnen og legg inn trace bilde i menyen. Trace bildet kan justeres fra 0 til 100%, hvor 100% er helt ugjennomsiktig. 50% er en typisk grei innstilling, blir ikke for plagsomt.

 

Har ikke brukt den metoden ennå da jeg ikke lager himla avanserte greier, men det er kjekt å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...