Gå til innhold

Nikon D70s og SB-25 Blitz?


Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera, og nå som ferien min nermer seg har jeg bestemt meg for å enderlig kjøpe et.

Valget har derfor fallt på D70s siden det virker som et greit kamera i forhold til prisen.

 

Men spørsmålet er da, er det noen som vet om jeg kan bruke SB-25 på D70s?

 

Dersom det ikke passer er det eventuelt noen andre kameraer som gjør det til omtrent samme pris som kan anbelales?

 

Tusen takk for alle svar!!

Endret av FrEdRiK-E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I manualen til mitt D70 står det å lese "The following Speedlights can be used in non-TTL auto and manual modes. If they are set to TTL, the camera shutter-release button will lock and no photographs can be taken." og der nevnes SB-25. Så den kan nok brukes, men ikke til (i-)TTL altså.

 

Hva som står i D70s online manual kan du se hos Nikon Knowledge Base - OBS: fila er på lusne 23MB og ikke utskrivbar! Nikon har en utskrivbare en også, men da må du oppgi et serienummer.

Lenke til kommentar

Jeg solgte nettopp min SB-26 til en kar med Fuji Finepix S2 Pro. Den er basert på F80-huset, og funker dermed utmerket med TTL og SB-25/26 (forskjellen på de to er minimal).

 

Tar jeg ikke helt feil, så kan du også finne andre DSLR som er basert på F80-huset. Mener å ha lest noe sånt.

 

Kombinasjonen D70 og SB-25 vil du veldig raskt føle deg hemmet av. Greit når du har tid til å eksperimentere deg frem til et godt resultat, men ikke ellers.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...