Gå til innhold

Vannkjølings stæsh


Anbefalte innlegg

Har tenkt å vann avkjøle Athlon XP 1800+`en min, i tilleg skal jeg kjøle skjermkort(gf3) og NB

Lurer på et par ting:

 

Hvor kraftig pumpe trenger jeg. Holder det med den standart Eheim 1048? Har hørt at for kraftig pumpe oxo er dumt (skal ha alt på samme pumpe)

 

Er det vits å bruke et 156w peltier element, hørt at XP`en trenger kraftigere element får å gi noen effekt.

 

Og det siste spørsmålet. Er det stor forskjell på 3/8 slanger og 1/2 slanger i kjøle effekt?

 

_________________

It`s only wrong if U get caught. MJK

 

[ Denne Melding var redigert av: pnub på 2001-11-25 03:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eheim 1048 holder i massevis til CPU og GPU!!! Den pumper 10 liter i minuttet... Ikke no problem der..

 

Når de gjelder GF-kortet ditt bør du oxo vuredere å vannkjøle RAMen like greit som GPUen.. sjekk ut Stealh-project eller no på http://www.dwpg.com!!! Det får du masse tips...

 

Når det gjelder slangetykkelser veit jeg ikke hvor mye de har å si, men e ledd er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd, så det går ikke mere vann gjennom systemet ditt enn de går gjennom det treigest... skjønner du??;) Personlig har jeg Eheim 1048 med Swiftech blokk og har 21mm armerte slanger.. Funker greit...

 

Lykke tell..

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...