Gå til innhold

Konstruktiv kritikk/slakt ønskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg er litt ambivalent i forhold til dette. Det er fine toner og godt eksponert. Jeg vet ikke helt om jeg liker måten brygga kommer inn fra siden, føler at det hadde vært bedre om den kom mer nedenfra. Men det er godt mulig jeg tar feil. Jeg vet heg ikke liker den båten, den synes jeg ødelegger.

 

I utgangspunktet liker jeg det godt, men så er det enkelte element som ødelegger litt for meg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

De tekniske aspektene ved bildet ditt har jeg ikke særlig å utsette på. Den ubetydelige bøya burde vært fjernet. Plastbåten, selv om den er unaturlig fordi den er av plast, blir ikke penere i bildet fordi den er i farge. Den gjør seg like godt i sort-hvitt i bildet ditt. Komposisjonen er vel god. Motivet blir derimot aldri det helt store. Kanskje med en kraftigere halvråtten trebrygge og en trebåt?....

 

mvh JL

Lenke til kommentar

Tusen takk for kritikk :) Slik man lærer...

 

Jeg ser at båten ikke var noe vakkert syn, men poenget med den var å gi bildet en dobbel betydning. Strandet idyll, skulle liksom fremstille en sommer som hittil har gått til h........ En brygge ned mot mjøsa, sommer, strand og båt er vanligvis idyllisk, men når brygga er råtten, vannet er alt for lavt, stranden er steinete, og båten er stygg pluss at bildet er i gråtoner, så blir idyllen fort ødelagt (strandet). I tillegg er båten satt på land (strandet). En viss kunstnerisk frihet må man tillate seg :p

 

Båten kuttet jeg fordi den helt bakerste delen ikke var helt i fokus, men det hadde kanskje vært like greit å ta med hele...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...