Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelse av ngt linje


Anbefalte innlegg

Var igår en tur over til ngt sitt kontor i Bergen for å si opp mitt student abbonement fordi jeg var på vei til å flytte hjem etter endt studieopphold. Men dette skulle vise seg å bli vanskeligere enn først antatt.

 

Siden jeg avtalte å opprette ett abbonement med 12 mnders bindingstid, var jeg selfølgelig klar over at jeg måtte beholde abbet så lenge, og ga derfor beskjed å at det skulle avsluttes på datoen 12 mnder etter at det ble opprettet. Siden jeg også var klar over at ngt oppererer med 6 ukers oppsigelsestid, passet jeg på å troppe opp på kontoret 6 uker før det hadde gått 12 mnder og trodde dermed at saken skulle være i boks.

 

Men neida, jeg kunne ikke si opp abbet før det hadde gått 12 mnder, for ellers ville det være kontraktsbrudd, og dermed må jeg betale for 6 uker etter endt bindingstid pga oppsigelsestiden. I praksis oppererer de altså med 13.5 mnders "bindingstid"

 

Syntes dette høres veldig rart ut, noen andre som har erfaringer rundt dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ser ikke helt at de kan gjøre det der med mindre de skriver at man ikke kan si opp kontrakten før 12mnd er gått, og så vente i 6 uker for at man skal kunne si opp. Noe som høres tvilsomt ut.

 

Men er det slik at du må betale for de ekstra 6 ukene og da?

 

Hvis det er tilfellet kan jeg umulig tenke meg at det er lovlig.

 

Men hvis ikke, så er jeg ikke helt sikker på om det er så galt, siden du ikke har noen ekstra utgifter på det.

Lenke til kommentar

Det skal vel fungere slik at du ikke skal si opp abonemange ditt, men at de skal spørre deg ved 12måneder om du vil fortsette å ha det.

 

Men uansett, sjangseløst av NGT... Null logikk, hadde du vært j18 som ikke har peil på data og er litt sjenert atpåtil ville du sikkert godtatt det :p

 

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Var igår en tur over til ngt sitt kontor i Bergen for å si opp mitt student abbonement fordi jeg var på vei til å flytte hjem etter endt studieopphold. Men dette skulle vise seg å bli vanskeligere enn først antatt.

 

Siden jeg avtalte å opprette ett abbonement med 12 mnders bindingstid, var jeg selfølgelig klar over at jeg måtte beholde abbet så lenge, og ga derfor beskjed å at det skulle avsluttes på datoen 12 mnder etter at det ble opprettet. Siden jeg også var klar over at ngt oppererer med 6 ukers oppsigelsestid, passet jeg på å troppe opp på kontoret 6 uker før det hadde gått 12 mnder og trodde dermed at saken skulle være i boks.

 

Men neida, jeg kunne ikke si opp abbet før det hadde gått 12 mnder, for ellers ville det være kontraktsbrudd, og dermed må jeg betale for 6 uker etter endt bindingstid pga oppsigelsestiden. I praksis oppererer de altså med 13.5 mnders "bindingstid"

 

Syntes dette høres veldig rart ut, noen andre som har erfaringer rundt dette ?

Du bør si opp abonementet ditt med oppsigelsesdato = 12mnd. Dersom de mener noe annet, gjør dem på forhånd oppmerksom på at de ikke behøver sende inkasso men at dette er en sak de må ta som forburker tvist. De vil garantert måtte gi seg. Anbefaler likevel at at du kontakter forbrukerrådet i bergen. Slik kontraktspraksis er ganske motbydelig og bør påklages der. Er selv fornøyd ngt kunde men skulle de behandle meg slik ville jeg bli ganske vred.

Lenke til kommentar

Da jeg hadde Tiscali, sa jeg opp tre måneder før oppsigelses tiden. Dette gikk ikke hos dem helller. Desverre så byttet jeg til NGT som jeg har slitet med siden dag 1, så jeg orket ikke å begynne å "krangle" med Tiscali appåtil. Men jammen meg om det var sure penger å betale... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hmm, ser ikke helt at de kan gjøre det der med mindre de skriver at man ikke kan si opp kontrakten før 12mnd er gått, og så vente i 6 uker for at man skal kunne si opp. Noe som høres tvilsomt ut.

 

Men er det slik at du må betale for de ekstra 6 ukene og da?

 

Hvis det er tilfellet kan jeg umulig tenke meg at det er lovlig.

 

Men hvis ikke, så er jeg ikke helt sikker på om det er så galt, siden du ikke har noen ekstra utgifter på det.

Han jeg snakket med mente jeg måtte betale for de 6 ekstra ukene

Lenke til kommentar
Sjekk om det står i kontrakten. Hvis ikke så vil jeg tro NGT er på tynn is med den der praksisen. De regelrett utnytter folk for flere tusen kroner.

 

Vet ikke hvordan andre nettleverandører opptrer. Men dette er skammelig av NGT.

Klippet fra avtalen til ngt:

 

"8.1.2.2 Oppsigelse ved utløp av fastprisperioden

Kunde med fastprisavtale som ønsker å si opp abonnementet ved utløpet av perioden for fastprisavtalen må varsle NextGenTel om dette senest innen 6 uker før utløpet av den avtalte fastprisperioden. Oppsigelsestid etter fastprisperiode er utløpt er 6 uker. "

 

Dette betyr jo att tullingen jeg snakket med tar helt feil og at jeg kan gjøre på det på den måten jeg hadde planlagt... :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...