Gå til innhold

Final cut pro til PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No kan ein vel ikkje få FCP til PC, so svaret til Klaussen var eigentleg greit nok i høve til Prytzinator sitt siste spørsmål ("Hva gjør jeg?")

 

Det kan vel vere at ein kan installere OSX og FCP på PCar når Apple går over til Intel prosessorar, men ettersom det ikkje skjer på eit par år endå, so er vel ikkje det aktuelt i dette høvet.

Lenke til kommentar
kjøp deg en mac.

Hva er det for noe svar? Han lurte på om Final Cut pro finnes til PC hvis det var så vanskelig å skjønne. ;)

jeg tror nok det svaret besvarte spørsmålet hans.

 

Nå er mac ene veldig billig for tida ---> fra 4500 ,- for en mac mini. En annen ting er at det arrangeres kurs stadig for Avid og FCP. Avid får man jo til PC, og

det vil jeg absolutt anbefale, minst like bra som FCP.

Endret av Klaussen
Lenke til kommentar
[Nå er mac ene veldig billig for tida ---> fra 4500 ,- for en mac mini.

Du kan jo ikke rekommendere kjøp av en mac mini når han vil jobbe med videoredigering! :D

Stakkars.

Prøver du å gi ham en avsmak på redigering ved å la ham sitte og jobbe på en maskin som presterer mindre enn kalkulatoren min ? ;)

 

Nei spøk til side, du trenger en my kraftigere maskin enn dette hvis du skal få gjort noe arbeid, eller rettere sagt lært deg litt FCP.

Endret av SUiCiDE_COMMANdO
Lenke til kommentar
[Nå er mac ene veldig billig for tida ---> fra 4500 ,- for en mac mini.

Du kan jo ikke rekommendere kjøp av en mac mini når han vil jobbe med videoredigering! :D

Stakkars.

Prøver du å gi ham en avsmak på redigering ved å la ham sitte og jobbe på en maskin som presterer mindre enn kalkulatoren min ? ;)

 

Nei spøk til side, du trenger en my kraftigere maskin enn dette hvis du skal få gjort noe arbeid, eller rettere sagt lært deg litt FCP.

minstekravet til final cut PRO er fra 550 mhz og oppover..mac mini får du med 1,25 eller 1,4, du må jo selvfølgelig bytte ut 256mb ram brikken med en 1gb, som er anbefalt. Er usikker på hvilket skjermkort som står i. Prisen er jo 4500 og oppover.. men til 7500 burde maskinen være godt over kravene ,hvis du ikke skal redigere hd, da

Lenke til kommentar
I steden for å kjøpe seg mac og final cut pro, anbefaler jeg heller å enten kjøpe Pinnacle Liquid Edition eller Adobe Premiere Pro, som er like bra som FCP.

Avid Xpress pro/dv burde også taes med.

Som i seg selv koster over 16 000 kr, og er mye mer avansert.

synes ikke avid er så veldig mer avansert, det er snakk om å lære seg brukergrensesnittet. Premiere og FCP har et tilnærmet likt grensesnitt.

 

xpress dv 4 koster ca. 5000 kr! pro koster over 16000.

Lenke til kommentar
Bruker du Avid Klaussen?

Jepp!

Anbefaler du det?

Hvilken versjon bruker du?

Har du alt tilleggsutstyret også?

anbefaler det på det sterkeste, bruker det i jobbsammenheng ----> xpress dv 3.5 og pro 4.3.

Jeg kan ikke se at jeg har behov for alt det andre tilleggsutstyret når det er mest nyheter og magasinreportasjer som jeg redigerer.

Lenke til kommentar
Hva jobber du i?

har deltidsjobb for tvnorges lokale tv stasjoner, og frilans for nrk og tv2.

 

nå er vi egentlig litt off-topic, men jeg ville bare frem til at avid absolutt er noe som burde vurderes, det er jo tross alt en "industristandard". Har brukt både premiere og avid til redigeringsjobber. Premiere pro har fungert ustabilt hos meg i forhold til xpress, men uansett er stortsett all programvare i denne klassen bra i dag, og bevares -premiere pro er absolutt et bra program, det er egentlig bare smak og behag :roll:

Endret av Klaussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...