sbaerheim Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Hei! Jeg har bredbånd ifra Lyse og prøver å koble til lysehubben som active. Dette går helt fint når jeg kun har en pc tilkoblet internettilkoblingen. Jeg har skrevet inn riktig ekstern ip-adresse og jeg klarer fint å logge på som active. Men så har jeg en til pc som jeg gjerne skulle koblet til internett. Så jeg kjøpte en bredbåndsrouter (Jensen Boadband Router 2). Når jeg koblet opp denne så virker internett på begge pc'ene, men jeg klarer ikke å logge på DC++ som active lengre. Jeg har åpnet de porter som trenger å åpnet i routeren og skrevet disse inn i DC++, men det virker fremdeles ikke. Men problemet må jo ligge i routeren siden alt virker fint når jeg går utenom routeren. Jeg har også prøvd å deaktivere brannmur og antivirus, men det hjelper ikke. Noen som kan hjelpe?
icer Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Har du lagt egne porter til hver maskin? Gå inn i routeren din og åpne "Port Forwarding" der legger du inn IP-Adressen til maskinen og en Port maskinen skal bruke. Dette gjør du med alle maskinene du kobler til. Deretter skriver du inn port'en du tilordnet maskinen i DC-"Connection Settings" samt Active IP så burde det fungere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå