Gå til innhold

PIII 500@ ??

Xiancorp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en P3 500MHz, som jeg gjerne skulle skviset litt mer ut av før jeg bytter (er jo så moro å klokke!!). Men det går jo ikke an å forandre multiplieren, bare fsb..

På hovedkortet mitt (GigaByte GA-6BX-E) kan jeg stille inn følgende <-100/112/124/133-> og noen lavere oxo..

Den står på 5x100, og jeg prøvde (i fjor en gang...) 5x112=560.. Det låste seg.. Kan multiplier være et alternativ?

Hvordan låser jeg den opp??

XIAN

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder PIII 500, kan jeg si at den er vanskelig å klokke opp. Jeg fikk min til å kjøre 600 mhz for en god stund siden. Jeg brukte ett Aopen BC6-Pro hovedkort og ett monster av en kjøler fra Alpha.

Den kjørte helt fint på 600. Multiplieren på Intel-chiper er låst på en sånn måte at å låse den opp er umulig, har Intel først satt en multiplier, er den satt. Selv ikke Intel selv, kan endre den igjen...Jeg mener å ha lest ett sted at de låser den på kretskortet inni Cpuen, altså ikke kortet på en Slot1-cpu, men inni kjerna.

600=5x120mhz...Dette stiller krav til Rammen din, som bør være PC-133....Selv om du har PC-100 i dag, ikke vær redd, PC-133 funker utmerka i ett PC-100 system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...