Gå til innhold

Hovedkort til Arbeidsstasjon


moddy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal bygge meg en ny profesjonell arbeidsstasjon, og lurer på deres mening om hvilket hovedkort jeg bør ha. Jeg skal bruke den til 3D modellering i SolidWorks. (Ja, jeg vet at det finnes sertifiserte stasjoner til dette som er billigere en å bygge selv, men det er bare PYSER som kjøper ferdig!)

 

Jeg skal bruke en S478 3,2 Prescot som jeg har og vil ha 4x512 ECC minne. Kortet må ha GBLan og støtte 2GB minne i doble kanaler og Sata disker. Jeg vurderer et Abit IC7G, men vil gjerne ha argumenter for andre kort.

 

Moddy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil alikevel bygge. Jeg har en maskin i dag med Abit IC7MAX3, 3,2Prescot @3,4 og 2GB Corsair TwinX, FireGL X1. Den maskinen knuser tilsvarende Dell Precision 360 maskiner. Jeg drar opp og jobber med modeller som dem aldri har klart å åpne. Problemet er at jeg er nødt til å ha to maskiner fremover og da vil jeg bygge en som er litt "renere" en den MAX3 som har så mye dill og vifter og styr.

Lenke til kommentar

Jaja. Gir deg en gratis bump ettersom jeg tviler på at du får så enormt mye respons her, men for meg virker det nesten som du ønsker å bygge maskinen sjøl for å kunne "kvitte deg" med gammel hardware du har liggende. Tenker da mest på at du faktisk velger en Socket478-cpu og 4x512mb ram i stedet for 2x 1gb. Begge disse 2 faktorene vil jo hindre en lettvindt oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...