Gå til innhold

Godt, men samtidig billig speilreflekskamera


Anbefalte innlegg

Noen som vet om et godt, men samtidig ganske billig digitalt speilreflekskamera? Har i lengre tiden hatt lyst på et slikt kamera, og har i det siste sett en del i bildekritikkdelen her på siden. Har av den grunn får enda mer lyst på et slikt kamera.

 

Dimitterer fra siviltjenesten om bare fem dager, noe som gjør at jeg får 16.500kr inn på konto. Har lyst å bruke litt av de på et nytt kamera.

 

Kameraet må også være ganske enkelt å bruke.

 

Har fått prisen på noen kameraer:

Canon 300D - 5500 kr

Canon 350D - 5887 kr

Nikon D70 - 4194 kr

Nikon D50 - 4447 kr

Nikon D70s - 5163 kr

 

Er noen av de nevnte til å anbefale, og hvordan er forholdet mellom prisen og hva man får på disse kameraene?

 

Vet at det sikkert er en del diskusjoner om dette allerede, men vil ha litt kommentarer på de kameraene og prisene jeg har kommet opp med.

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått prisen på noen kameraer:

Canon 300D - 5500 kr

Canon 350D - 5887 kr

Nikon D70 - 4194 kr

Nikon D50 - 4447 kr

Nikon D70s - 5163 kr

 

Her er du vel litt for optimistisk med tanke på pris.

De fleste prisene du oppgir er under innkjøpspris

eks mva inn til butikk. Her virker det i beste fall

som du kjenner noen som driver nettbutikk og kjøper

inn i store volum...

Eneste du kan regne med å kunne kjøpe i butikk til

noenlunde oppgitt pris er 300D...

Lenke til kommentar

Mer sannsynlige priser (og tar med pris inkl. objektiv, da du må ha dette).

 

Canon 300D : 5-6000 kroner.

Canon 350D : 7-8000 kroner

Nikon D70 : 7-8000 kroner.

Nikon D50 : Ca. 6-8000?

Nikon D70s : 10-11.000

 

300D er for lengst gått ut, men noen butikker sliter vel med restlagere. D70 er også gått ut, men noen butikker har noen få igjen på lager... som de ikke sliter med å bli kvitt (går fortsatt som varmt hvetebrød). D50 er ikke ute i butikkene enda, så er ikke helt sikker på prisen her.

 

Personlig ville jeg satset på Nikon D70 kit'et da det gir mest for pengene med tanke på at kit-objektivet er veldig bra. Ellers finnes det tonnevis av tråder her på forumet med diskusjon om hva som er best av 350D og D70.

Lenke til kommentar

Tja, fortsatt er prisane veldig lave. Etter å ha lagt til ein tusenlapp er det fortsatt fleire gode kjøpe der! Så det hadde vore fint av deg å fortelje oss kvar dette er. ;-)

Canon 300D - 6500 kr

Canon 350D - 6887 kr

Nikon D70 - 5194 kr

Nikon D50 - 5447 kr

Nikon D70s - 6163 kr

Lenke til kommentar

jeg har vært i samme problemstilling i et par uker nå. Jeg har valgt D70 med 18-70 mm istedenfor d70s med samme objektiv, fordi eneste forandringen på d70s framfor d70 i hardware'n er 2.0' skjerm mot d70 1.8', kontakt for fjernutløser, og litt mer vidvinklet blitz, resten av oppgraderingen ligger i firmwareoppdateringen som du kan laste ned gratis til d70. kjøp en ekstra blitz for de penga du sparer i stedet!

 

Edit: det var en kar jeg prata med på interfoto som sa dette, at d70s egentlig bare er laget somen ekstra gimmick, for å presse enda litt mer penger ut av d70....

Endret av Mathias90
Lenke til kommentar
Prisene er for nye kameraer, men får de gjennom en gunstig avtale :) Skal sies at jeg regnet litt feil på prisene jeg postet. Noen av de blir rundt 1000 kr dyrere enn hva jeg skrev.

 

Tror jeg skal satse på å kjøpe Nikon D70s

Du må også ha med objektiv, og regner med at prisene du oppgir, neppe er kit pakken med objektiv. Pass på dette! Uten objektiv får du ikke brukt kameraet. For hvis prisene du oppgir er for kit-løsningen, så er det ikke bare en god avtale... da har ikke de som selger deg dette helt rent mel i posen tror jeg. Dette er nemlig langt under innkjøpspris.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
And even worse, we are again spelled with an "f"....arghh... ;-)

7762318[/snapback]

Stephan er ute med pekefingeren igjen :!: For å få ut agresjonen, kan du gjerne få lov til å skrive navnet på butikken jeg jobber i med ph en eller annen gang om du ønsker det. Men kun en gang da...

 

Men denne tråden er vel død for lenge lenge siden. Stenger den jeg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...