Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Frisurf oppsett, hjelp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra en Dell til en router til et modem ????

 

Hvilket type utstyr ( router + modem ) mener du "muligjør" en slik kobling.

 

Koblingen mellom maskinen og router kan jeg forstå, men fra en router til et modem ???

Har vært borti routere med innebygde modem, men det var lenge siden ( før Y2k)

For at dette skal fungere må jo routeren ha en COM-port eller USB-kobling og så må du legge inn drivere for modemet i routeren ?????

 

Det er noe som ikke stemmer her..........................

Endret av Hard Driver
Lenke til kommentar

Eg har satt opp en frisurf tilkobling :D

 

Eg fattet ikkje helt det siste du skrev: Jeg skal koble opp en Dell 9300 til en router til et modem.

 

Ruter til modem?? Noe som ikkje stemmer her!

 

 

Hvis du skal ha frisurf tilkobling direkte til pcen (ikkje gjennom ruter) så følger du dette:

 

Du har 2 valgmuligheter:

 

Enten så bruker du en frisurf cd.

 

Eller vis du ikkje har cd:

 

Last ned innstallasjons fil fra: http://www.online.no/at/frisurf/frisurf-bli-kunde.html

 

Du kan også få gratis tilsendt cd i posten. Vis du går inn på den linken som står ovenfor.

 

Frisurf er veldig enkelt og sette opp. Det er nesten bare neste,neste,neste og neste

 

Også må du jo og fylle inn info.

 

Lykke til! :D

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Modemet kobles til pc'en via den porten (husker ikke hva den heter og det er kanskje gresk for deg uansett)... eller er ikke dette en bærbar pc? Da er det vel innebygd modem og da er det vel bare å koble rett inn i telefonkontakten i veggen?

 

Frisurf oppsettet er vel bare "Neste - Neste - Neste" Osv.. men fyll inn all kontakt informasjon. Og alt det du ikke skjønner bare lar du stå tomt (Sånt som "BYLINJE NUMMER"). Da har du tilslutt fått en bekreftelse på at du har oppretta et abonoment og så kan du bare trykke på frisurf logoen som skal ligge på skrivebordet eller i Start menyen og skrive inn brukernavn og passord og dermed så kobler den deg opp.

Lenke til kommentar

Hvilken type modem har du ?

Hvilken type router har du ?

 

Synes fortsatt dette høres ut som en "odd" konfigurasjon.

 

Å bruke Frisurf-CD'n vil ikke hjelp deg noe.

Den legger inn en programmsnutt på PC'n og vil forvente at modemet er koblet rett mot denne.

 

Jeg hadde droppet å bruk cd'en fra Frisurf.

 

Å sette opp den eksterne oppkoblingen er like enkelet ved å bruke Windows sin veiviser, samtidig som du får et program mindre installert på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...