TBSkippy Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 (endret) Følgende fungerer bra i dag: ADSL modem fra Tele2 fungerer knirkefritt (modem til laptop) Følgende fungerer ikke i dag: Når jeg kobler 3Com ADSL wireless til systemet mister jeg nett forbindelsen. Følgende er utført: - Har installert siste firmware - Har fulgt oppsettet av software'n (3Com) for Tele2 til punkt og prikke Hva som oppleves: Hvis jeg f.eks. restarter routeren får jeg kontakt med internett i ca. 2-3 sekunder før kontakter brytes. Antenneforholda er bra. Har som nevnt fulgt oppsettet for Tele2, har videre forsøkt å koblet ut firewallen til 3Com, koble ut Zonealarm etc. Data: ADSL modem: Speedtouch fra Tele2 Router: 3Com ADSL Wireless 11G Firewall Router (3CRWE754G72-B) Laptop: Hp zt3213 EA Pavilion OS: Xp I samme geografiske området finnes også et annet trådløst nettverk (naboens). Denne linja ser ut til å ha en høyere hastighet. Linja er ikke sikkret - her er det fritt fram. Kan hans linje forstyrre signalene fra min 3com? Hvis jeg endrer SSID til et unikt navn på både 3com og Xp, vil dette kunne løse problemet? Registrerer at alle tre signalene på modemet lyser når jeg kobler nettverkskabel mellom laptop og modem. Når jeg imidlertid kobler kabelen opp imot 3 com wireless forsvinner lyset. Bør jeg skifte til krysset kabel? Noen med forslag til problemløsning? Endret 15. juni 2005 av TBSkippy
SleepOO Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Det kan hende naboen forstyrrer signalet ditt... Her netopp holdt på med det samme, da var feilen en baby-call sak som sendte på 2.4 Ghz. Bytt kanal, til høyeste eller laveste og se om det hjelper. Hvis naboen din har default ssid og ingen kryptering bruker han sikkert kanal 6 eller 7 og hvis du gjør det samme er det stor sjangse for at de krasjer.
enden Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Jo, det høres unektelig ut som forstyrrelser fra en annen radiokilde. Et alternativ kan være å enten spørre naboen (eller hacke inn og fikse selv) om han kan redusere sendestrken sin noen hakk. Jeg hadde selv et problem med en nabo med en D-link 624 som stod på 100% sendestyrke. Etter en liten reduksjon fungerte alt mye bedre her
TBSkippy Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Skrevet 21. juni 2005 Etter å ha sammenliknet sendestyrken så er utvilsom naboens signaler langt større. Men, dette problmet kan vell omgås hvis egen maskin + 3com wireless har identisk like SSID?
enden Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Etter å ha sammenliknet sendestyrken så er utvilsom naboens signaler langt større. Men, dette problmet kan vell omgås hvis egen maskin + 3com wireless har identisk like SSID? Din egen maskin har ingen SSID. Det er kun aksesspunkter som sender ut disse, og på denne måten identifiseres og skilles de logisk av klienter - altså din maskin. Den beste måten å unngå naboen på er å bytte til en kanal ingen andre sender på. For å finne kanalen til andre nett i nærheten kan du bruke Netstumbler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå