Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

treg overføring mellom w2k og xp


Anbefalte innlegg

Jeg har nettverk med flere pc'er med xp på, og en med w2k. Nettverket får utdelt ip-adresser fra et adsl-modemet til nextgentel. Av en eller annen grunn er det sykelig treg overføring mellom xp og w2k pc'ene.. Mellom to pc'er med xp går det glatt som bare det. Er kun når det er i forbindelse med den med w2k på.

 

Det har ingenting med hardware å gjøre.. jeg har kjørt xp på den samme pc'n før, og da gikk det unna. Har opplevd dette problemet med w2k før også.

 

(Har også testa og sette opp faste ip-adresser i en annen ip-range med vellykket resultat... problemet er at da vil jo ikke internett fungere. Det jeg lurer på er om all trafikk mot w2k maskina går gjennom adsl-modemet... og at det derfor tar evigheter)

 

 

Hadde vært genialt om noen har en løsning på problemet :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt dette problemet med kopiering mellom to Win2k-maskiner. Oppdaget at det gikk 3-4 ganger så raskt å overføre filene ved hjelp av FTP. Så etter å ha gjort noe research på protokoller, så oppdaget jeg at WinXP ikke lenger bruker NetBEUI. Så etter å ha tatt bort NetBEUI på de to Win2k-maskinene, så får jeg nå gjort vanlig kopiering mellom maskinene med samme hastighet som ved FTP. Det eneste du trenger å kjøre på Win2k-maskinen er; Client for Microsoft Networks, File and Printer Sharing for Microsoft Networks og Internet Protocol (TCP/IP).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...